یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۵:۴۳
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷

کشور به کار جهادی رسانه‌ای نیاز دارد

سرهنگ البرز لله گانی روز سه‌شنبه در دیدار فعالان رسانه ای با نماینده ولی‌فقیه استان در قالب سلسله جلسات اخلاق در رسانه که به همت سازمان بسیج رسانه برگزار شد، افزود:با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در طول ۲.۵ سال گذشته که کدهای جدیدی ارائه می‌دهند، اصحاب رسانه به عنوان سربازان خط مقدم اطلاع رسانی، به این اصطلاحات و کدهای […]



سرهنگ البرز لله گانی روز سه‌شنبه در دیدار فعالان رسانه ای با نماینده ولی‌فقیه استان در قالب سلسله جلسات اخلاق در رسانه که به همت سازمان بسیج رسانه برگزار شد، افزود:با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در طول ۲.۵ سال گذشته که کدهای جدیدی ارائه می‌دهند، اصحاب رسانه به عنوان سربازان خط مقدم اطلاع رسانی، به این اصطلاحات و کدهای جدید توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی هایشان از اصطلاحات جنگ رسانه‌ای، جریان رسانه‌ای، تبلیغات، ذکر مستحبی بعد از نماز، کار عقلانی، جهاد به معنای واقعی کلمه در فضای مجازی و همچنین جنگ رسانه‌ای ،تبلیغات و کار عقلانی زیبای رسانه‌ای استفاده می‌کنند تا به همه نشان دهند که دشمن کجا را نشانه گرفته و قصد زدن کجاها را دارد.

لله‌گانی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس صدا و سیما و مدیران مسوول رسانه‌ها به عنوان فرماندهان جنگ رسانه‌ای هستند و این فرماندهان در راستای آموزش خبرنگاران و تامین تجهیزات مورد نیاز جنگ نرم رسانه طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با اشاره به موفقیت‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: هشت سال دفاع مقدس باید الگوی جنگ رسانه‌ای امروز باشد و رسانه‌ها از رزمندگان الگو پذیری داشته باشند تا با دریافت انوع آموزش‌ها از جمله بصیرت و دشمن‌شناسی، در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

مسوول بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری  گفت: در بیانیه گام دوم، مقام معظم رهبری فرمودند که دولت اسلامی تشکیل شود تا زمینه‌ساز تمدن اسلامی باشد.

وی اظهار داشت: در دولت اسلامی قوه مجریه، مقننه، نیروهای مسلح و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید با همدیگر تلاش داشته باشند و رسانه نیز مانند نخ تسبیح و حلقه اتصال همه دستگاه‌ها باید فعالیت داشته باشد.

لله‌گانی با اشاره به اینکه به فرموده رهبر انقلاب، پیروی از شیوه اخلاقی رسانه‌ای در جنگ رسانه‌ای باید در نظر گرفته شود، افزود: رسانه‌ها باید اخلاق‌مدار باشند و کار جهادی رسانه‌ای انجام دهند و قرارگاه رسانه‌ای تحت ریاست رییسی جمهوری ایجاد و با بصیرت کار جبهه‌ای و رسانه‌ای انجام دهند تا دشمن را در جنگ تمام عیاری که علیه کشورمان به راه انداخته است را شکست دهند.

مسوول وقت تبلیغات تیپ قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز با اشاره کمبود تجهیزات و امکانات رسانه‌ای در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس ابزار و امکانات رسانه‌ای زیادی وجود نداشت و در زمان جنگ برای داشتن یک دوربین عکاسی مشکل داشتیم .

عباس پیکار بروجنی افزود:  در زمان جنگ در استان فقط رادیو وجود داشت و یک سیستم ضبط گرامافون فعال بود و استفاده از این ظرفیت نیز برای جمع‌آوری مستندات میسر نبود.

وی یادآور شد: تا پایان عملیات خیبر به دلیل نبود امکانات و تجهیزات و دوربین فیلمبرداری نتوانسیتم مستنداتی جمع آوری کنیم و روزانه چندین روزنامه برای رزمندگان درپایدگانها و خط های پدافندی مختلف توزیع می‌شد  تا رزمندگان از اتفاقات روزمره آگاهی داشته باشند.

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) و همراهی و مردم، شهدا، مجروحان، و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس به عنوان رسانه بودند و درس فداکاری، ایثار، شهادت طلبی، مردانگی را برای مردم تبیین کردند.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × 2 =