جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵:۳۹
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

ایجاد شبکه نخبگانی برای تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، انسیه خزعلی چهارشنبه شب در نشست با بانوان فعال در حوزه زنان و خانواده آستان قدس رضوی و مجمع هم‌افزایی بانوان در مرکز تخصصی نوآوری‌های فرهنگی تربیتی بانوان اردوگاه خاتون مشهد افزود: در زمینه کسب‌ و کار خانواده محور هم طرح بزرگی تدوین شده که در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد. […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، انسیه خزعلی چهارشنبه شب در نشست با بانوان فعال در حوزه زنان و خانواده آستان قدس رضوی و مجمع هم‌افزایی بانوان در مرکز تخصصی نوآوری‌های فرهنگی تربیتی بانوان اردوگاه خاتون مشهد افزود: در زمینه کسب‌ و کار خانواده محور هم طرح بزرگی تدوین شده که در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در زمینه طلاق و مسایل پیشگیری از آسیبهای طلاق که متاسفانه در خیلی از استان‌ها و از جمله استان خراسان رضوی رو به‌ افزایش است نیز برنامه‌هایی را داریم که بانوان می‌توانند کمک‌های مؤثری در این زمینه ارائه دهند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حدود ۸۰ درصد وعده‌هایی که در خصوص زنان در خراسان رضوی داده‌ شده بود انجام‌ شده است که امید است در این سفر با اعتباراتی که تخصیص می یابد و شرایطی که قرار است داشته‌ باشیم و برنامه‌هایی که قرار است پیاده شود با همکاری بانوان فعال به‌صورت کامل و صددرصد انجام بشود.

خزعلی افزود: اشتغال باید با مسوولیت های زنان در خانواده لحاظ شود و به دنبال این هستیم که نوع کاری که برای بانوان تعریف می‌کنیم یا نیمه وقت یا پاره وقت یا یک سوم وقت باشد تا در زمان باروری و رسیدن به فرزندان حالت انعطاف داشته باشد و بعد اگر خواستند تمام‌ وقت کار کنند.

او اضافه کرد: همچنین مساله مهدکودک‌ها و امکانات و شرایطی که بانوان بتوانند در کنار کارشان به خانواده خود برسند در برنامه های معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده قرار دارد  همچنین برای مشاوران دینی و روان‌شناسان برنامه‌ریزی کردیم که دوره‌هایی را در معارف دینی برگزار کنیم که بتوانند مشاوره‌های دینی  و تربیتی بدهند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برنامه پیشگیری از آسیب های طلاق هم در برنامه چهار سال اول زوجین قرار می‌گیرد که این مشاوره ها در سال اول به صورت رایگان است و در سالهای بعد برای دهک‌های یک تا چهار به صورت رایگان است که این مشاوران باید حتما دارای مجوز باشند و یک هیات علمی و یک هیات نظارت بر کار این مشاوران و روانشناسان نظارت دارند.

 نخستین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در سال ۱۴۰۱ دیروز چهارشنبه دهم فروردین ماه به مقصد خراسان رضوی آغاز شد و امروز نیز ادامه دارد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی پیش از این به ۱۷ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

منبع : ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × 2 =