شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۶:۱۷
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳

انتخابات عرصه نقش آفرینی زنان است

مینا بیابانی روز شنبه و به مناسبت فرارسیدن یکم ذی القعده میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر و نزدیک شدن به آستانه انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده فرهنگ سار، با یادآوری اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) به جهت پرهیزگاری و تقوا و دوری از گناهان از سوی بردار گرامی شان […]



مینا بیابانی روز شنبه و به مناسبت فرارسیدن یکم ذی القعده میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر و نزدیک شدن به آستانه انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده فرهنگ سار، با یادآوری اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) به جهت پرهیزگاری و تقوا و دوری از گناهان از سوی بردار گرامی شان امام رضا(ع)، معصومه لقب یافتند، اظهار داشت: شخصیت حضرت معصومه به قدری بزرگ و با کرامت است که بسیاری از علما در وصف ایشان اشعاری سروده اند.

وی افزود: ایشان علاوه بر عصمت، محدثه هم بودند و شفاعت ایشان بسیار جهان شمول است. چنین شخصیتی با این کرامت و بزرگواری و جایگاه معنوی و علمی بهترین الگو و سرمشق و نمونه برای دختران خواهد بود و امیدوارم دختران با الگو گرفتن از این شخصیت معنوی به جایگاه متعالی در زندگی و آخرت برسند.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با یادآوری اینکه در شرایط مواجه با یک اتفاق بزرگ و سرنوشت ساز برای کشور قرار داریم یعنی انتخابات ریاست جمهوری، خطاب به همه دختران رای اولی و زنان ایران اسلامی درخواست کرد: برای نقش آفرینی و حایز اثر بودن در انقلاب اسلامی و ایجاد تحول و تغییر در ایران اسلامی و حرکت به سمت قله های پیشرفت و تمدن به پای صندوق های رای برویم و آینده ایران اسلامی را بیش از پیش در جهت پیشرفت و آبادانی ایران رقم بزنیم.

بیابانی با تاکید بر اینکه انتخابات عرصه نقش آفرینی زنان است، تصریح کرد: هر رای می تواند در آینده ایران تاثیر گذار باشد. پس به امید اینکه در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ نیز شور و هیجان خوبی را همانند گذشته رقم بزنیم و مایه سرافزاری ایران اسلامی باشیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در تقویم ایرانی با عنوان روز «دختران» نامگذاری شده‌ است و به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت فاطمه معصومه (س) در ایران روز دختر تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است.

از: فاطمه دهقان نیری

منبع : ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × یک =