یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷:۴۳
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

ابتکار: رییس‌جمهوری منتخب باید نماینده همه افکار و سلایق باشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، «معصومه ابتکار» روز جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق درباره نخستین توصیه خود به رییس‌جمهوری منتخب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: اولین توصیه من این است که رییس‌جمهوری وارد دسته بندی‌ها و جناح‌بازی‌ها نشود و رییس‌جمهوری همه مردم ایران باشد. وی بیان‌داشت: انتخابات، عرصه‌ای است که با دشواری […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، «معصومه ابتکار» روز جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق درباره نخستین توصیه خود به رییس‌جمهوری منتخب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: اولین توصیه من این است که رییس‌جمهوری وارد دسته بندی‌ها و جناح‌بازی‌ها نشود و رییس‌جمهوری همه مردم ایران باشد.

وی بیان‌داشت: انتخابات، عرصه‌ای است که با دشواری بسیار زیادی برگزار می‌شود و متاسفانه در مورد نرخ مشارکت مردم نگرانی‌هایی وجود دارد.

به گزارش فرهنگ سار، اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه دو انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل شرایط کرونایی و پرهیز از تجمع، یک ساعت زودتر از انتخابات دوره‌های قبل یعنی ساعت هفت جمعه ۲۸ خرداد ماه آغاز شد و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درصورت تشخیص وزیر کشور رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد شنبه ادامه خواهد یافت.

از مجموع  ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات در کل کشور، ۲٩ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و  ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند.

سن قانونی رای‌دهندگان ١٨ سال متولدین ٢٨ خرداد ١٣٨٢ و قبل از آن و تعداد رای اولی‌ها یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر است که ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر از این تعداد زن هستند.

ادامه دارد ….

۱۰۷۱

منبع : ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه + 19 =