یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۵:۴۳:۱۷
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

آغاز مطالعات لیگ برتر انگلیس در مورد تاثیر ضربه سر بر زوال مغز

به گزارش فرهنگ سار، یکی از این مطالعات با حضور بازیکنانی از آکادمی تیم‌های لیورپول و منچسترسیتی و تیم زنان این دو باشگاه انجام شده و دیگری نیز با مشارکت سِکند اسپکتروم موسسه ردیابی و تامین آمار و ارقام برای لیگ جزیره صورت خواهد گرفت. موضوع زوال مغز در فوتبال حرفه‌ای پس از مرگ «نوبی […]



به گزارش فرهنگ سار، یکی از این مطالعات با حضور بازیکنانی از آکادمی تیم‌های لیورپول و منچسترسیتی و تیم زنان این دو باشگاه انجام شده و دیگری نیز با مشارکت سِکند اسپکتروم موسسه ردیابی و تامین آمار و ارقام برای لیگ جزیره صورت خواهد گرفت.

موضوع زوال مغز در فوتبال حرفه‌ای پس از مرگ «نوبی استایلز» که به همراه بسیاری از هم تیمی‌هایش در تیم برنده جام جهانی در سال ۱۹۶۶ از جمله جک و بابی چارلتون به این عارضه دچار شدند، مورد توجه قرار گرفت.

برخی از سرمربیان لیگ جزیره با اشاره به اینکه اگر نتیجه تحقیقات حاکی از آن باشد که ضربات سر به زوال مغز منجر می‌شود، خواستار ممنوعیت استفاده از ضربات سر در تمرینات خواهند شد و این در حالی است که اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای باشگاه‌ها، لیگ‌ها و اتحادیه فوتبال انگلیس را ترغیب کرده‌اند تا به منظور نظارت بر تمرینات و حفاظت از بازیکنان تکنیک‌هایی را ابداع کنند.

لیگ جزیره روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازیکنان شرکت کننده در تحقیقات مذکور با محافظ‌های ویژه سر و دهان شرکت پروتکت تجهیز خواهند شد؛ این محافظ‌ها به نرم افزاری مجهز هستند که با جمع آوری داده‌ها میزان فشار و فرکانس برخورد را روی مغز و بدن تاثیر می‌گذارد، اندازه گیری می‌کند.

«ریچارد مسترز» مدیر اجرایی لیگ برتر انگلیس گفت: تمرکز لیگ جزیره این است که فوتبال را تا جای ممکن برای بازیکنان به ورزشی ایمن بدل کند.

لیگ برتر انگلیس همچنین اعلام کرده که به جنبش ورزش علیه زوال مغز ملحق شده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شش + 9 =