یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۷:۳۵
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

مشاور وزیر کشور: سند تحول حوزه زنان و خانواده تدوین شد

به گزارش فرهنگ سار، زینب اختری روز شنبه در نشست کارگروه زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ۳۷ اولویت مهم مربوط به حوزه زنان و خانواده در این سند مشخص شده است که ۲ مبحث اساسی مطرح شده در این سند شامل حمایت از خانواده و افزایش جمعیت و فرزندآوری است.  مشاور […]



به گزارش فرهنگ سار، زینب اختری روز شنبه در نشست کارگروه زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ۳۷ اولویت مهم مربوط به حوزه زنان و خانواده در این سند مشخص شده است که ۲ مبحث اساسی مطرح شده در این سند شامل حمایت از خانواده و افزایش جمعیت و فرزندآوری است. 

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: نگاه دین مبین اسلام به زنان فراجنسیتی است و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب نیز زنان پشتیبان و پیشران در کشور هستند.  

اختری عنوان کرد: باید از ظرفیت چشمگیر زنان برای کاهش مسائل، مشکلات و دغدغه های متعدد جامعه استفاده بهینه تری شود.  

وی ابراز داشت: حضور زنان در جامعه نباید تنها فیزیکی باشد بلکه آنان می توانند کمک بسزایی به تغییر سبک زندگی کنند. 

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: لازم است که توانمندی زنان در زمینه تغییر سبک زندگی و دیگر عرصه ها بیش از پیش به کار گرفته شود.  

اختری اظهار داشت: زنان علاوه بر حضور در خانواده باید در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز نقش آفرینی کنند. 

وی بر لزوم توانمند کردن هر چه بیشتر زنان کشور و کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد و افزود: باید این قشر تأثیرگذار بیش از پیش در عرصه های گوناگون از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به میدان آورده شوند. 

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: مدیران اجرایی کشور و کهگیلویه و بویراحمد تسهیل گر مسائل،  مشکلات و دغدغه ها بوده و زنان نیز می توانند بازوان اجرایی آنان در این زمینه باشند.  

اختری عنوان کرد: دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور برای حمایت های لازم از زنان کشور و کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه آمادگی دارد.  

وی ابراز داشت: بر اساس قانون باید یک درصد اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی هر استان برای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و 
آگاهی بخشی در زمینه مسائل مختلف حوزه زنان و خانواده از جمله موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری هزینه شود.  

اختری گفت: سازمان های مردم نهاد کشور و کهگیلویه و بویراحمد فعالیت بیشتری در زمینه افزایش جمعیت و فرزندآوری داشته باشند و حمایت های لازم نیز از آنان می شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دولت سیزدهم توجه جدی و نگاه ویژه ای به حوزه زنان و خانواده دارد.  

سید علی احمدزاده با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند، اظهار داشت: بخش عمده ای از پیشرفت های کشور و کهگیلویه و بویراحمد به حضور فعال و اثرگذار زنان در عرصه های مختلف بستگی دارد.  

وی افزود: نقش آفرینی زنان کشور و کهگیلویه و بویراحمد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بی بدیل بوده است. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش محوری زنان در تعلیم و تربیت آینده سازان جامعه، بیان کرد: دستگاه های اجرایی این استان اقدام های لازم برای حمایت همه جانبه تر از زنان استان و حضور گسترده تر آنان در عرصه های مختلف را انجام دهند. 

احمدزاده عنوان کرد: زنان کهگیلویه و بویراحمد می توانند به سازندگی روزافزون این استان کمک کنند و لازم است که مشکل مسکن و اشتغال زنان بی سرپرست و بدسرپرست استان با اعطای تسهیلات از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه برطرف شود. 

در این نشست و با حکم سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سیده عاطفه السادات مدبرنژاد به عنوان سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان معرفی و از خدمات نادیا صداقت نیا مدیرکل پیشین تجلیل شد. 

منبع : ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

17 + 2 =