یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۶:۱۰
دسته بندی: اخبار
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷

با دونوازی سامان صمیمی و سیاوش ولی پور منتشر می شود


“قصه مکعب شیشه ای” روایت داستانی دراماتیک با نگاهی متفاوت به موسیقی

پروژه “قصه مکعب شیشه ای” در قالب دونوازی به صورت بداهه حاصل همکاری سامان صمیمی کمانچه و سیاوش ولی پور سنتور بر اساس طرحی از رضا موسوی به صورت EP در بستر های جهانی منتشر می شود و نخستین قطعه آن فردا چهارشنبه ۱۲ آذرماه در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.



به گزارش پایگاه خبری فرهنگ سار; رضا موسوی پیرامون جزئیات پروژه موسیقی “قصه مکعب شیشه ای” گفت: این پروژه با نگاهی متفاوت مربوط به ایده هایی ست که در فضای موسیقی وجود دارد و با ترکیب ایده ها و داستانی دراماتیک شکل گرفته است و این مجموعه ۶ قطعه ای بی کلام که به صورت (EP) با زمان های اجرای متفاوت تولید شده, نخستین قطعه آن فردا به صورت رایگان منتشر می شود و قطعات دیگر آن طی هفته ی آتی در پلتفرم های خارجی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.
نویسنده این پروژه در ادامه بیان کرد: آلبوم “قصه مکعب شیشه ای” دونوازی سامان صمیمی کمانچه و سیاوش ولی پور سنتور به صورت بداهه نوازی در قالب داستان ها و یا ایده های فکری متقابل است که داستان آن نوشته و پیاده سازی می شود.
موسوی افزود: یک بخشی از آن که طراحی و اجرای صحنه ای دارد، هر کدام از نوازنده ها را در یک مکعب شیشه ای به دلیل شفافیتی که دارد در نظر گرفته ام که در دوفضای مختلف همدیگر را می بینند و بدون برخورد با یکدیگر از درون هم آگاه هستند و نتیجه آن شکل گیری این دونوازی است و قطعه ای که قرار است منتشر شود یکی از وجوه این مکعب شیشه ای می باشد.
رضا موسوی با بیان اینکه بیماری کرونا موجب تغییر در اجرای این پروژه شد گفت: بنا داشتیم قبل از انتشار قطعات، آغاز این پروژه از اجرای صحنه ای باشد و پس از آن به یک آلبوم موسیقی تبدیل شود که به دلیل پدیدار شدن ویروس کرونا مجبور شدیم برنامه را تغییر دهیم و به صورت تک قطعه در طی زمان های مختلف منتشر کنیم. ترکیب قطعات برای اجرای صحنه ای بود و برای ما در آنجا مفهوم پیدا می کند.
وی در پایان نسبت به انتشار آثار موسیقی در پلتفرم های ایرانی و خارجی این چنین اظهار کرد: معتقدم باید از پلتفرم های ایرانی حمایت شود منتها بستر های داخلی همچنان ضعف دارند و از کیفیت قابل توجهی برخوردار نیستند و از طرفی سیستم پخش آثار خارجی دارای نظم و انضباط در پرداختی هستند و خدمات با کیفیت تری ارائه می دهند و قانون کپی رایت نیز به خوبی در آنها رعایت می شود در نتیجه هنرمندان با دردسر کمتری به آنها رجوع می کنند و بهتر هم دیده می شوند.
اولین EP آلبوم از پروژه «قصه مکعب شیشه ای» به همت موسسه موسیقی ایده با اجرای «سامان صمیمی» و «سیاوش ولی پور» و طرحی از «رضا موسوی»، ساعت ۲۱ چهارشنبه ۱۲ آذرماه ۹۹ در تمامی پلتفرم های معتبر صوتی دنیا منتشر خواهد شد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × چهار =

تعداد نظرات منتشر شده: 1
  • رضی پور
    ۱۱ / آذر / ۱۳۹۹

    استاد موسوی مثل همیشه درجه یک و عالی بهترین هارو براتون آرزومندم موفق و پیروز و سربلند باشید ❤❤🙏🙏