یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۳:۲۳
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

زنان در دوران گذر مدرنیته مراقب فرهنگ باشند

به گزارش فرهنگ سار دکتر زهرا عبدخدایی روز یکشنبه در آیین پایانی دومین جشنواره سراسری، علمی، فرهنگی و هنری پروین اعتصامی که در دانشگاه کوثر بجنورد برگزار شد اظهار داشت: هویت هر جامعه به دست خود آنان شکل می گیرد که هم اینک باید از مفاخر مذهبی، علمی، فرهنگی، هنری و سایر مراقبت کنیم و […]



به گزارش فرهنگ سار دکتر زهرا عبدخدایی روز یکشنبه در آیین پایانی دومین جشنواره سراسری، علمی، فرهنگی و هنری پروین اعتصامی که در دانشگاه کوثر بجنورد برگزار شد اظهار داشت: هویت هر جامعه به دست خود آنان شکل می گیرد که هم اینک باید از مفاخر مذهبی، علمی، فرهنگی، هنری و سایر مراقبت کنیم و مفاخر خود را به دزدان نفروشیم.

وی اشاره ای به دوران کرونا و استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کرد و افزود: استفاده از این بستر مزایا و معایبی دارد که هم اینک باید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد و فرهنگ غنی خود را در جامعه نهادینه کنیم.

مشاور امور زنان و خانواده معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: هم اکنون باید تلاش کنیم و اجازه ندهیم که فرهنگ بیگانه وارد فرهنگ غنی ما شود.

عبدخدایی در این آیین به آثار پروین اعتصامی اشاره ای کرد و گفت: این بانوی فعال در حوزه ادبی به جایگاه زن در جامعه در آن دوران پرداخت.

وی با بیان اینکه اعتصامی صرفا یک شاعر نبود افزود: وی جریان ساز و هویت ساز بود و در زمینه های مختلف فرهنگ و هنر را جریان سازی می کرد.

وی به فضای عشق در اشعار و آثار بزرگان نویسنده و شاعر اشاره ای کرد و گفت: پروین اعتصامی و سایر شاعران و نویسندگان بزرگ به مقوله عشق  به طور معنوی می پرداختند اما هم اینک در اشعار برخی از افراد به عشق نگاه پستی شده است که هم اکنون نگذاریم چنین جریانی در جامعه بیشتر رسوخ پیدا کند.

مشاور امور زنان و خانواده معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ادبیات و هنر در جامعه به ایجاد فرهنگ غنی کمک خواهد کرد باید زمینه رونق آن را بیشتر فراهم کنیم تا استعداد های خلاق در این زمنیه شکوفا شوند.

عبدخدایی اظهار داشت: این بانوی شاعر جایگاه و نقش زن را در جامعه تبیین کرد و بالندگی زن  را محصول دانش می دانست.

وی افزود: این شاعر بر تربیت دختران در جامعه تاکید داشت و فرهنگ سازی می کرد تا زنان به گوهر علم و دانش دست یابند.

آیین پایانی دومین جشنواره سراسری، علمی، فرهنگی و هنری پروین اعتصامی با حضور شماری از مسوولان، اساتید و دانشجویان دختر در سالن بانک ملی بجنورد برگزار شد.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار + 17 =