دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۷:۵۷
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳

ایران و دانمارک در مبارزه با تروریسم هدف مشترک دارند

به گزارش روز سه شنبه فرهنگ سار، معصومه ابتکار در دیدار با «یسپر وار» سفیر دانمارک در ایران با اشاره به فعالیت های دانمارک در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: متاسفانه خشونت و تروریسم در سال های اخیر رشد زیادی داشته و مبارزه با آن از مشترکات میان دو کشور ایران و دانمارک به شمار […]



به گزارش روز سه شنبه فرهنگ سار، معصومه ابتکار در دیدار با «یسپر وار» سفیر دانمارک در ایران با اشاره به فعالیت های دانمارک در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: متاسفانه خشونت و تروریسم در سال های اخیر رشد زیادی داشته و مبارزه با آن از مشترکات میان دو کشور ایران و دانمارک به شمار می آید.

وی با بیان اینکه تلاش ها برای بهبود وضعیت آحاد مردم از جمله زنان در ایران تداوم دارد، به برخی اقدامات اشاره و خاطرنشان کرد: لایحه تامین امنیت زنان که در دولت به تصویب رسیده، بسیار جامع بوده و می تواند از اشکال مختلف خشونت علیه زنان در جامعه و خانواده جلوگیری و براساس آن متخلفان به مجازات برسند.

معاون رییس جمهوری به تدوین شاخص های عدالت جنسیتی با تکیه بر مفاهیم دینی و لحاظ آنها در اسناد ارتقا وضعیت زنان و خانواده ها برای همه استان های کشور اشاره کرد و یادآور شد: هر استان با استفاده از این شاخص ها برنامه ای را برای بهبود وضعیت زنان دنبال می کند.

ابتکار با بیان اینکه معاونت امور زنان با همکاری سازمان آیسسکو، مرکز بین المللی گفت وگوی خانواده را راه اندازی کرد، گفت: این اقدام با هدف مبارزه با خشونت علیه زنان و کودکان و تقویت گفتگو در خانواده صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به همکاری خوب معاونت با جامعه مدنی گفت: اکنون ۲۷۰۰ سازمان مردم نهاد در زمینه زنان و خانواده فعالیت می کنند و از نظر آموزشی برای توانمندسازی زنان و تاب آوری اجتماعی از طرف دولت حمایت می شوند.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: اکنون در ایران همه روستاها به اینترنت دسترسی دارند و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و وزارت آموزش و پرورش با همکاری های مشترک درصدد هستند تا شرایطی را فراهم آورند که هیچ دختری بازمانده از تحصیل نباشد.

ابتکار تاکید کرد: ایران و دانمارک ظرفیت ها و فرصت های تجاری و سرمایه گذاری زیادی در حوزه های مختلف زیست محیطی، ‌ انرژی های تجدید پذیر، دارویی و بهداشتی دارند و امیدوارم ماموریت شما در ایران در راستای توسعه روابط دو جانبه باشد.

مبارزه با افراطی گری برای دانمارک از اهمیت زیادی برخوردار است

یسپر وار سفیر دانمارک در ایران نیز در این دیدار ضمن تایید صحبت های ابتکار در زمینه مبارزه دانمارک با تروریسم گفت: در صدد هستیم تا از عضویت افراد در گروه هایی مانند داعش که در عراق و سوریه ناامنی ایجاد کرده اند، پیشگیری کنیم.

وی افزود: ایجاد امنیت و مبارزه با افراطی گری برای دانمارک از اهمیت زیادی برخوردار است.

یسپر وار با اشاره به سرمایه گذاری هشت میلیون دلاری کشورش در اینستکس گفت: این کار نشانه اهمیت موضوع برای ما است.

در این دیدار لیلا فلاحتی مدیر کل امور بین الملل، مایا مورتنسن معاون نمایندگی دانمارک، حجت الله فغانی رئیس اداره سوم غرب آسیا و کمال زارعی مسئول میز دانمارک در وزارت امور خارجه حضور داشتند.

منبع : ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو + 16 =