دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۷:۴۷
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

رسانه‌ها نقش موثری در تبیین مشوق‌های دولت برای افزایش فرزندآوری دارند

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، سید نادر صفوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با انتقاد از بی‌توجهی به اجرای مصوبات جلسات گذشته این شورا در این موضوع افزود: این مصوبات که برگرفته از سیاست‌های دولتی سیزدهم مبنی بر شکوفایی و جوان‌سازی جامعه است باید در منطقه تحول ایجاد کند. فرماندار رضوانشهر در ادامه […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، سید نادر صفوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با انتقاد از بی‌توجهی به اجرای مصوبات جلسات گذشته این شورا در این موضوع افزود: این مصوبات که برگرفته از سیاست‌های دولتی سیزدهم مبنی بر شکوفایی و جوان‌سازی جامعه است باید در منطقه تحول ایجاد کند.

فرماندار رضوانشهر در ادامه با اشاره به مشوق‌های دولت سیزدهم برای افزایش جمعیت و فرزندآوری تأکید کرد: امروز این بسته های حمایتی به بهزیستی، کمیته

.امداد امام خمینی(ره) و بانک‌ها ابلاغ شده است رسانه‌های باید نسبت به تبیین آن اقدام موثر نمایند

 وی بیان کرد: بی انگیزگی زوجین برای فرزندآوری، ناشی از فرهنگ غلطی است که پیامدهای خطرناکی بدنبال دارد و جامعه را به سمت سالمندی و پیری سوق می دهد.

 فرماندار رضوانشهر در ادامه با اشاره به آمار ولادت و ازدواج در مدت ۴ ماهه اول سال‌جاری در این شهرستان گفت: بر اساس آمار ثبت احوال در این مدت تعداد ۱۴۹ واقعه ولادت و ۱۳۴ مورد واقعه ازدواج در شهرستان ثبت شده است.

 وی با بر شمردن دلایل کاهش سن جمعیت جوان در جامعه افزود: بالارفتن سن و کاهش آمار ازدواج، فاصله زیاد ازدواج تا فرزندآوری و در پی آن فاصله سنی غیراستاندارد در تولد فرزندان بعدی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی نظام سلامت و بهداشت است که نیازمند بازنگری و تغییر در این رویکرد است.

 وی با اشاره دغدغه‌های رئیس جمهور در این زمینه عنوان کرد: اهمیت فرزندآوری و نگرانی‌ها از گسترش جمعیت سالمندی موجب شد تا آیت الله رئیسی در نخستین نشست ستاد ملی‌ جمعیت بر همت و عزم رسانه ها در این زمینه تاکید کند تا ضمن انعکاس خطرات ناشی از سالمندی به روشنی نسبت به تبیین مشوق‌های افزایش و جوان‌سازی جمعیت برای مردم اقدام کنند.  
 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزارنفر جمعیت در ۲ بخش مرکزی، پره سر و نیز ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

13 + نوزده =