یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۵۱:۵۳
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴

حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر در شرایط کرونایی اولویت باشد

سید حسن موسوی چلک روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده فرهنگ سار، با بیان اینکه در بحران ها، گروه های آسیب پذیر بیش از همگان دچار آسیب می شوند، افزود: کودکان کار و خیابانی از جمله اقشار آسیب پذیری هستند که نیازمند حمایت بیشتری هستند اما با توجه به مشکلات […]



سید حسن موسوی چلک روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده فرهنگ سار، با بیان اینکه در بحران ها، گروه های آسیب پذیر بیش از همگان دچار آسیب می شوند، افزود: کودکان کار و خیابانی از جمله اقشار آسیب پذیری هستند که نیازمند حمایت بیشتری هستند اما با توجه به مشکلات پیش آمده و ناکارآمدی برنامه های رفاهی، این مشکل همچنان لاینحل مانده است.

وی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که نمی توانیم جهت پیشگیری از حضور این کودکان در خیابان بگیریم، امکانات لازم برای آنان و خانوادهایشان فراهم کنیم، متذکر شد: نیاز این کودکان، دسترسی داشتن به اقلام بهداشتی، آموزش و مراقبت از آنان و گروه های در معرضی است که خیابان را بر ماندن در خانه به هر شکلی ترجیح می دهند زیرا این گروه ها ریسک آسیب پذیری بالاتری دارند.

آمار دقیقی از کودکان کار وجود ندارد

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه هیچ آمار دقیقی از تعداد کودکان کار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به طور قطع با شیوع ویروس کرونا و وخیم تر شدن شرایط اقتصادی، مشکلات اجتماعی افزایش خواهد یافت.

موسوی چلک با ابراز تاسف از اینکه متاسفانه در این بخش خیلی هوشمندانه عمل نشده در حالیکه یکی از وظایف دولت ها حمایت اجتماعی از قشرهای آسیب پذیر است، درباره راهکار پیشگیری از افزایش مشکلات اجتماعی ناشی از کرونا گفت: در اصل ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی به طور مشخص بر این موضوع تاکید شده که این گروه ها باید از اولویت های دریافت حمایت از دولت ها باشند.

فقر، امنیت را تحت الشعاع قرار می دهد

وی با بیان اینکه نتیجه اولویت قرار ندادن این قشر، همان می شود که پلیس اعلام می کند ۵۰ درصد سرقت ها، سرقت اولی هستند، یادآور شد: باید توجه داشت سرقت اولی ها به خاطر معیشت دست به این کار می زنند.

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: مشکلات اجتماعی در جامعه با طولانی شدن این بیماری و حتی پس از کرونا مشهودتر می شوند. پس مسوولان باید حمایت از این گروه ها را هم در عرصه سیاستگذاری و هم اجرا در سراسر کشور و برای همه گروه ها متناسب با نیازهای آنان در اولویت قرار دهند.

موسوی چلک یادآور شد: ضمن اینکه حاکمیت باید مسئولیت اجتماعی بنگاه های مالی و نهادها را به سمت حمایت از قشر آسیب پذیر سوق دهد؛ بنیادها و آستان هایی که منافع آنان از مردم تامین می شود و یکی از وظایف این بنگاه ها توجه به اقشار نیازمند است. در غیر اینصورت فقر، امنیت ما را هم تحت الشعاع قرار می دهد.

منبع : ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه × پنج =