شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۸:۳۳
دسته بندی: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

۳۷۵ میلیارد تومان برای درمان ناباروری توسط کمیسیون تلفیق مصوب شد

«رحیم زارع» در نشست خبری کمیسیون تلفیق که روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: در جلسه کمیسیون تلفیق ۳۷۵ میلیارد تومان برای پوشش بیمه‌ای هزینه درمانی ناباروری دارویی، پاراکینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری مصوب شد. سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون سازمان اموراستخدامی کشور و سازمان آموزش و پرورش […]



«رحیم زارع» در نشست خبری کمیسیون تلفیق که روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: در جلسه کمیسیون تلفیق ۳۷۵ میلیارد تومان برای پوشش بیمه‌ای هزینه درمانی ناباروری دارویی، پاراکینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری مصوب شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون سازمان اموراستخدامی کشور و سازمان آموزش و پرورش مکلف شدند نسبت به استخدام سال معلمان سال ۱۳۸۸ که هم اکنون با آموزش و پرورش همکاری دارند، با اولویت معلمان قرآنی اقدام لازم را انجام دهد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای تسریع در صدور بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند از سال ۱۴۰۰ با هماهنگی معاونت حقوقی رییس جمهور نسبت به صدور بخش نامه‌ها، آیین نامه‌ها و دستور عمل‌ها اقدام کنند تا یک رویه واحدشکل بگیرد تا خللی در حوزه اداری و دیگر بخش برای سال ۱۴۰۰ رخ ندهد.

زارع  با بیان اینکه به دولت اختیار داده شده که طرح های جدید، نیمه تمام و آماده بهره بردای و در حال بهره بردای را در قالب مشارکت واگذار یا به پایان برساند، افزود: در این بخش اولویت با بخش خصوصی، تعاونی و شهرداری‌های است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: دولت مکلف شد در سال ۱۴۰۰  بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را برای همه دستگاه‌های اجرایی انجام دهد. البته پیش از این دولت حکمی داشت که بر اساس آن کارکنانی که نخواهند در اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد جا به جا شوند، دولت و دستگاه مربوطه می‌توانست آنها را بازخرید یا بازنشسته کند. اما در بودجه ۱۴۰۰ این حکم حذف شد و این اختیار به خود کارکنان و کارمندان داده شد که با اختیار خود به دستگاه‌های دیگر منتقل شوند.

زارع یادآور شد: به دانشگاه های علوم پزشکی اجازه داده شد حداقل یک درصد و حداکثر ۵ درصد اعتبارات تملک دارایی سرمایه آن دانشگاه را صرف نوسازی و خرید تجهیزات از شرکت‌های دانش بنیان کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: برای اطلاع رسانی، فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی توسط سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی، سازمان برنامه و بودجه ملکف شد که اعتبارات منظور شده رابه صورت مستقیم در اختیار این سازمان قرار دهد. زیرا سال‌های گذشته صدا و سیما مجبور بود موافقت همه دستگاه‌های مربوط را در این رابطه اخذکند. ولی با مصوبه کمیسیون سازمان برنامه و بودجه باید موضوعاتی که در برنامه ششم مصوب شده است، اعتبارات لازم را به صورت مستقیم به صدا و سیما پرداخت کند.

منبع:ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه × 4 =