شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۹:۴۴
دسته بندی: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸

بررسی نرخ تورم تولید مرغداری‌ و گاوداری صنعتی در بهار ۱۴۰۰

به گزارش روز دوشنبه فرهنگ سار، مرکز آمار در پایان هر فصل نرخ تورم تولید مرغداری‌ها و گاوداری‌های صنعتی را اعلام می‌کند.  براساس اعلام این مرکز بازه زمانی مذکور شاخص قیمت تولید کننده بخش مرغداری­‌های صنعتی کشور (بر مبنای ١٠٠=١٣٩۵) برابر با ۴۱۷.۳ بوده است که نسبت به فصل قبل(تورم فصلی) ٧.٣ درصد و نسبت به […]



به گزارش روز دوشنبه فرهنگ سار، مرکز آمار در پایان هر فصل نرخ تورم تولید مرغداری‌ها و گاوداری‌های صنعتی را اعلام می‌کند. 

براساس اعلام این مرکز بازه زمانی مذکور شاخص قیمت تولید کننده بخش مرغداری­‌های صنعتی کشور (بر مبنای ١٠٠=١٣٩۵) برابر با ۴۱۷.۳ بوده است که نسبت به فصل قبل(تورم فصلی) ٧.٣ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ١٠٧.۴ درصد افزایش یافته است.

همچنین نرخ تورم قیمت تولیدکننده چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ٧٩.٨ درصد افزایش یافته است.

بررسی نرخ تورم تولیدکننده محصولات مرغداری ‌های صنعتی کشور در بهار ١۴٠٠ نشان می‌­دهد که شاخص کل در بیشتر استان‌­های کشور نسبت به فصل قبل با افزایش روبه رو بوده است.

بیشترین میزان افزایش مربوط به استان خراسان رضوی با ۱۹.۵ درصد و کمترین میزان افزایش مربوط به استان یزد با ١.٨ درصد بوده است. بیشترین میزان کاهش شاخص کل نیز مربوط به استان تهران با منفی ۶.۵ درصد است. 

بررسی‌­ها نشان می­‌دهد که شاخص کل در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، در تمامی استان‌­ها با افزایش روبه­‌رو بوده است. بیشترین میزان افزایش مربوط به استان خوزستان با ۱۸۷.۶ درصد و کمترین میزان افزایش آن مربوط به استان تهران با ۶۴.۱ درصد است. 

رشد ۶.۸ درصدی نرخ تورم تولید گاوداری‌های صنعتی 

همچنین در بهار ١۴٠٠ نرخ تورم تولید کننده بخش گاوداری­‌های صنعتی (بر مبنای ١٠٠=١٣٩۵) برابر با ۴۰۶ بوده است که نسبت به فصل قبل(تورم فصلی) ۶.٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٧۶.٠ درصد افزایش یافته است.

میانگین شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ۵١.٨ درصد افزایش یافته است.

بررسی آمارها نشان می‌دهد که نرخ تورم تولید گاوداری‌های صنعتی در تمامی استان­‌ها نسبت به فصل قبل با افزایش روبه‌­رو بوده است. بیشترین میزان افزایش مربوط به استان کردستان با ۱۶.۲ درصد و کمترین میزان افزیش مربوط به استان خراسان رضوی با ۲درصد است. 

مقایسه شاخص کل استان­‌ها در فصل جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل نشان می­‌دهد که بیشترین درصد تغییر مربوط به استان البرز با ۱۰۱.۲ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٢٣.٣ درصد افزایش است. 

منبع:ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

8 − 2 =