جمعه, ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶:۴۵
دسته بندی: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹

فقط ۱۳ درصد بودجه فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص دارد

به گزارش فرهنگ سار علی غیاثی ندوشن روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: با این وجود، انتظارات بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه  اصلی و متولی حوزه فرهنگ و هنر در کشور، متمرکز است. وی اظهار داشت: در نظام برنامه ریزی و قانون گذاری […]



به گزارش فرهنگ سار علی غیاثی ندوشن روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: با این وجود، انتظارات بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه  اصلی و متولی حوزه فرهنگ و هنر در کشور، متمرکز است.

وی اظهار داشت: در نظام برنامه ریزی و قانون گذاری ما در همه دوره ها، فرهنگ و آموزش همواره از نظر اعتباری جزو حوزه های آخر بوده است که امیدوارم توجه بیشتری به این بخش بشود.

غیاثی ندوشن با بیان اینکه در کنار محدودیت های مالی و اعتباری، شرایط ناشی از شیوع کرونا نیز همه حوزه ها را تحت تاثیر قرار داد، گفت: این موضوع در بخش فرهنگ و هنر که ذات فعالیت ها در آن، تجمع افراد و هنرمندان است، تاثیر بیشتری گذاشت. 

وی با بیان اینکه در این شرایط بهره گیری از فناوری های نوین برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در دستور کار ما بوده است، افزود: قبل از کرونا، آن میزان آمادگی لازم را نداشتیم تا بتوانیم از این ظرفیت بهره ببریم، با این وجود در یک سال گذشته بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری همچون جشنواره های ملی فجر و برنامه های مختلف استانی با تکیه بر فضای مجازی برگزار شد.  

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در تلاش هستیم تا با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز، ریل گذاری مناسبی را در استان ها برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در فضای مجازی داشته باشیم.

غیاثی ندوشن در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زنجان از استان های بسیار خوب از جهت ظرفیت های فرهنگی و هنری است، اظهار داشت: این استان در حوزه بهره گیری از ظرفیت خیری در کتابخانه سازی از استان های پیشرو کشور است.

به گزارش فرهنگ سار در این مراسم از فاطمه کرباسی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان قدردانی و محمدربیع احمدخانی به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد.

منبع:ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پانزده − 10 =