شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۹:۳۸
دسته بندی: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

ضرورت بارگذاری برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها تا روز بیست‌ویکم تیرماه

به گزارش روز شنبه فرهنگ سار، سازمان برنامه و بودجه در راستای تحقق بودجه ریزی عملیاتی در بخشنامه‌ای نحوه ارایه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی دارای اعتبار هزینه‌ای مصوب در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در سه ماهه اول سال جاری را اعلام کرد. از تیرماه سال ۱۴۰۰، هرگونه تخصیص و پرداخت اعتبارات هزینه‌ای بر اساس […]



به گزارش روز شنبه فرهنگ سار، سازمان برنامه و بودجه در راستای تحقق بودجه ریزی عملیاتی در بخشنامه‌ای نحوه ارایه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی دارای اعتبار هزینه‌ای مصوب در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در سه ماهه اول سال جاری را اعلام کرد.

از تیرماه سال ۱۴۰۰، هرگونه تخصیص و پرداخت اعتبارات هزینه‌ای بر اساس برنامه‌های اجرایی و متناسب با تحقق خروجی‌ها (کالا یا خدمات) و ارزیابی شاخص‌های عملکرد خواهد بود.

بنابراین دستگاه‌های اجرایی دارای اعتبار هزینه‌ای مصوب در جدول شماره (۷) قانون مکلفند گزارش‌های مالی و عملیاتی برنامه‌های اجرایی و خروجی‌ها را در مقاطع سه ماهه به این سازمان ارسال کنند.

به همین منظور، فرم‌های ارائه گزارش عملکرد سه ماهه اول اعتبارات هزینه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی ملی در سامانه جامع بودجه به آدرس budget.mporg.ir بارگذاری شده است و باید حداکثر تا روز دوشنبه مورخ بیست‌ویکم تیرماه ۱۴۰۰ تکمیل و با تایید بالاترین مقام دستگاه اجرایی و ذیحساب / مدیر امورمالی (حسب مورد) به امور بخشی ذیربط در سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شود.

دستگاه‌های اجرایی استانی مکلفند گزارش عملکرد مالی و عملیاتی برنامه‌های اجرایی و خروجی‌ها را با ساز و کاری که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها تعیین می‌کند، به آن سازمان ارایه کنند.

از آنجا که هرگونه تخصیص اعتبار در سه ماهه دوم منوط به تایید گزارش عملکرد آن دستگاه اجرایی، از سوی امور بخشی ذیربط دراین سازمان/ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است، مسوولیت عدم تخصیص و پرداخت، از جمله پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در زمان مقرر برعهده آن دستگاه اجرایی خواهد بود.

منبع:ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفت − 3 =