شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۴:۰۹
دسته بندی: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹

تشریفات قرارداد پروژه های عمران شهری کرج ساماندهی شد

اکبر سلیم نژاد روز شنبه  در نشست با خبرنگاران  افزود: این اقدام در راستای انضباط مالی و اداری انجام گرفته و هیچ پروژه عمرانی بدون اجازه شورا به پیمانکاران سپرده نمی شود. رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت: شورای  پنجم با کمترین تبلیغ رسانه ای ، فعالیت های خود را برای خدمات رسانی به مردم در […]



اکبر سلیم نژاد روز شنبه  در نشست با خبرنگاران  افزود: این اقدام در راستای انضباط مالی و اداری انجام گرفته و هیچ پروژه عمرانی بدون اجازه شورا به پیمانکاران سپرده نمی شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت: شورای  پنجم با کمترین تبلیغ رسانه ای ، فعالیت های خود را برای خدمات رسانی به مردم در کرج انجام داده  و مصوبه های ارزشمندی داشته است .

سلیم نژاد افزود: تشریفات را در شهرداری از بین بردیم و پروژه ها  بدون اجازه شورا به  پیمانکاران سپرده نمی شود.

وی بیان داشت : طبق آخرین بررسی ها، شهرداری کرج در شورای چهارم مبلغ ۵۳۰  میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار بوده است که این بدهی با سود آن به یک هزار میلیار تومان رسیده است.

سلیم نژاد در خصوص وضعیت آزاد راه شمالی کرج گفت :  امسال ۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی برای تکمیل این مسیر اختصاص یافته و قرار شده تا شهرداری کرج با توجه به هزینه کرد منابع عمومی تا ۳۳ سال عوارض این آزاد راه را دریافت نماید.

وی اظهار داشت: امسال نیز ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق برای بودجه سال آینده متروی کرج به فروش رفته ضمن آنکه حدود ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع دیگر به این پروژه اختصاص یافته است.

 عباس زارع رییس کمیسیون بودجه شورای شهر کرج در این نشست خبری گفت : درآمد های پایدار شهرداری کرج کاهش یافته و شرایط اقتصادی هم این اجازه را نداده تا از منابع ملی در حد بالایی استفاده شود.

وی بیان داشت : سالانه می بایست ۱۰۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی به حساب شهرداری ها واریز شود که شرایط اقتصادی کشور این اجازه را نداد.

رییس کمیسبون بودجه شورای شهر کرج ادامه داد:  برای  اینکه  مدیریت شهری  کرج بتواند مسیر جدید درآمدی را باز کند به روش های متعددی روی آوردیم  که مهمترین روش درآمد  از محل  ساخت و ساز در داخل شهر است.

وی ادامه داد: فروش پروانه ساخت براساس طرح تفصیلی  و املاک مدیریت شهری به عنوان ۲ هدف برای کسب درآمد شهرداری کرج تعیین شد که موفقیت ها در این بخش قابل توجه نبوده است.

زارع گفت : درآمد ها  از محل  کمیسیون ماده ۱۰۰ و ارزش افزوده در کرج و سایر شهرهای کشور کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هزینه های عمرانی  به دلیل نوسان قیمت ها در کشور و کرج افزایش چند برابری دارد ، افزود: هزینه هر تن آسفالت در سال ۹۶ از ۷۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تومان  به حدود هفت میلیون تومان در سال جاری رسید که این امر مشکلات زیادی برای شهرداری ها از جمله کرج به وجود آورده است.

زارع گفت : بسیاری از پروژه های عمرانی  در مناقصه ها  با استقبال پیمانکاران مواجه نمی شود زیرا نوسان قیمت ها سبب می شود تا مناقصه ها و مزایده ها چند بار تکرار شود.

وی بیان داشت :  با این وجود مدیریت شهری  کرج طی چهار سال گذشته  پرکار بوده و خدمات متعددی داشته است .

زارع افزود: از سال ۱۳۹۷ سیاست شورا این شد که هیچ فضای هزینه ای جدیدی برای شهرداری به وجود نیاید و مهمترین کار این بود که جلوی افزایش نیروی انسانی را در شهرداری بگیریم.

وی ادامه داد: تلاش ما این بوده که نیروی انسانی شهرداری افزوده نشود و ساختمان غیرضرور جدیدی توسط  مدیریت شهری ساخته نشود.

رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت : ده ها  ردیف پیشنهادی  مالی در لوایح شهرداری به خاطر رعایت انضباط مالی با  مخالفت شورای شهر مواجه شد.

وی بیان داشت : تکمیل پروژه های نیمه تمام و امنیت شغلی نیروی انسانی موجود در شهرداری کرج مهمترین اولویت شورای پنجم بوده که تاکنون در این بخش به خوبی گام برداشته است.

زارع بیان داشت : در این شرایط خاص مالی ، تمام توان مدیریت شهری کرج بر تکمیل پروژه های بزرگ عمرانی مانند قطار شهری و آزاد راه شمالی متمرکز بوده که تاکنون بخشی از پروژه ها تکمیل شده است.

رییس کمییسون بودجه شورای شهر کرج گفت : طی ۲ سال گذشته تکمیل ۳۰ پروژه نیمه تمام که به نوعی برای شهر دارای اهمیت خاص بوده در اولویت قرار داشته است.

وی اظهار داشت : بخشی از پروژه ها مانند متروی کرج دارای اهمیت زیست محیطی و اجتماعی بوده که این پروژه زمانی که ارز چهار هزار تومانی بود می بایست بهره برداری می شد اما  بنا به عللی به تاخیر افتاد.

زارع گفت : یکی از مهمترین پروژه های مدیریت شهری کرج ساماندهی آب های سطحی با استفاده از کلکتورها بوده که با حمایت مدیریت شهری انجام شد و اکنون کمتر شاهد آبگرفتگی معابر هستیم .

وی افزود: در کنار احداث شبکه های جمع آوری آبهای سطحی ، حفاری چاه های جذبی برای تزریق این آبها به سفره های زیر زمینی از موفقیت ها بوده است.

زارع گفت : برای سال آینده بودجه شهرداری کرج چهارهزارو۴۴۱ میلیارد تومان تصویب شده که ۲ برابر بودجه سال ۹۶ این شهرداری است .

وی بیان داشت: اگر اقتصاد کلان وارد رشد مثبت شود؛ کرج این ظرفیت را دارد که بالای هفت هزارمیلیارد تومان درآمد کسب کند.

رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت :  در دوره پنجم  شورا  تلاش کردیم که مشارکت دولت در حوزه های تامین مالی افزایش دهیم ، اوراق مشارکت برای پروژه های مترو ، خرید اتوبوس و بزرگراه شمالی  فروخته شود که ۵۰ درصد تعهدات بر عهده دولت است .

منبع:ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفت − شش =