شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۵:۲۱
دسته بندی: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

انتخابات هیات مدیره شرکت سهام عدالت خراسان شمالی به نوبت دوم موکول شد

ابراهیم قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: این انتخابات بر اساس مصوبه شورای عالی بورس قرار بود راس ساعت ۱۲ امروز به ‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه دیما به آدرس dima.csdiran.ir با حضور سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت استان برگزار شود. وی تصریح کرد: به علت اینکه مشارکت سهامداران در مجمع عمومی […]



ابراهیم قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: این انتخابات بر اساس مصوبه شورای عالی بورس قرار بود راس ساعت ۱۲ امروز به ‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه دیما به آدرس dima.csdiran.ir با حضور سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت استان برگزار شود.

وی تصریح کرد: به علت اینکه مشارکت سهامداران در مجمع عمومی عادی نوبت اول به حدنصاب ۵۰ درصد به علاوه یک رای نرسید، مطابق قانون تجارت، برگزاری انتخابات هیات‌مدیره به مجمع نوبت دوم موکول شد.

قربانی ادامه داد: بر این اساس زمان برگزاری مجمع دوم متعاقبا به اطلاع سهامداران خواهد رسید و جلسه مجمع در نوبت دوم با حضور هر تعداد از سهامداران شرکت قانونی است، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۶۰ هزار نفر از ۵۲۸ هزار نفری سهامداران این شرکت که روش غیرمستقیم سرمایه‌گذاری را در استان انتخاب کرده بودند در سامانه «سجام» ثبت‌نام کردند و اجازه شرکت در این انتخابات را داشتند.

ابهام در تایید صلاحیت های هیات مدیره

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۸۰ نفر کاندیدای عضویت در هیات پنج نفره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت این استان شده اند، افزود: کارشناسان سازمان بورس به‌عنوان مرجع تایید صلاحیت ها تاکنون اسامی این افراد را به ما اعلام نکرده اند.

وی در مورد روند عضویت در هیات مدیره شرکت ها نیز گفت: کسانی که مایل به عضویت در هیات مدیره هستند باید از طریق سامانه “ستان” به آدرس https://setan.seo.ir  ثبت نام و اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند.

قربانی با بیان اینکه شرایط انتخاب کاندیداهای هیات مدیره توسط کارشناسان سازمان بورس بسیار مشکل و سخت خواهد بود، افزود: توصیه می‌شود که افراد متخصص در زمینه اقتصاد و بورس وارد این کارزار شوند و کسانی که تجربه تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی و بورس را دارند در این انتخابات شرکت کنند تا سهامداران از تجربیات آنان بهره‌مند شوند.

روند انتخابات مجامع الکترونیکی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان شمالی در مورد روند برگزاری انتخابات مجامع الکترونیکی افزود: کسانی که قصد شرکت در انتخابات را دارند باید سهامدار این شرکت باشند و در سامانه سجام نیز عضو بوده و با کد بورسی در انتخابات مجامع الکترونیکی به کاندیدای مورد نظر رای دهند و در انتخاب هیات مدیره سهیم باشند.

وی با بیان اینکه افراد براساس تعداد سهم، حق رای خواهند داشت، گفت: در صورتی که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از ظرفیت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی استفاده کرده باشند، سامانه https://dima.csdiran.ir/ آماده برگزاری مجامع خواهد بود و سهامداران با ورود به این سامانه می‌توانند در انتخابات مشارکت کنند.

قربانی گفت: اطلاع رسانی دقیق از طریق پیامک به تمامی ۵۳۰ هزار سهامدار قبل از برگزاری انتخابات ارسال شده است و تمامی سهامداران از روند برگزاری انتخابات مطلع هستند.

وی عنوان کرد: همچنین سامانه یکپارچه گردآوری، نظارت و انتشار الکترونیکی اطلاعات به نشانی   www.codal.ir به منظور مکانیزه کردن جمع آوری، بررسی و انتشار اطلاعات مالی شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و سایر اشخاصی که طبق قانون بازار اوراق بهادار ملزم به گزارش اطلاعات خود هستند، طراحی شده است.

قربانی بیان کرد: سهامداران با مراجعه به سامانه کدال، اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد شرکت ها کسب خواهند کرد.

منبع:ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

16 − یک =