شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۲:۳۲
دسته بندی: سیاسی
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱

مردم ازتحریم که جنایتکاران کاخ سفید اعمال کردندسرافرازبیرون آمدند

رئیس جمهور گفت: در مسئله تحریم هم در ابتدای سال ۹۷ جنایتکاران کاخ سفید علیه ملت بزرگ ما تحریم اعمال کردند که مردم ما سرافراز بیرون آمدند.



حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان عصر امروز (دوشنبه) در آئین افتتاح طرح‌های ملی نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به بهره برداری از چند طرح ملی در دو استان خوزستان و لرستان اظهار داشت: از همه مسئولین در سه استان لرستان خوزستان و گلستان تشکر می‌کنم. این سه استان سخت ترین روزها را در ایام سیل گذراندند.

رئیس جمهور افزود: البته ۲۵ استان درگیر سیل بودند اما این سه استان زحمات زیادی کشیدند و من باید از مقاماتی که در این استان ها تلاش کردند و شرایط سختی را در فروردین ۹۸ گذراندند تشکر کنم.

وی پس از استماع گزارش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخصوص افتتاح طرح‌های ملی در بازسازی مناطق سیل زده گلستان گفت: امروز شاهد تکمیل همه طرح‌هایی هستیم که در طول روزهای سیل شاهد تخریب آنها بودیم.

روحانی افزود: امروز شاهد آخرین مراحل و تکمیل نهایی همه تلاش‌هایی که طی یکسال و نیم اخیر از جمله در گلستان انجام شده است هستیم.

رئیس جمهور در ادامه آیین افتتاح همچنین عنوان کرد: افتتاح امروز ما که بیست و هشتمین افتتاح هفتگی ما در سال ۹۹ است ویژگی‌های خاص خودش را دارد. در واقع سپاس و تشکر از همه دست‌اندرکارانی است که در سال ۹۸ و شش ماهه ۹۹ تلاش کردند تا همه طرح هایی که مربوط به احداث تعمیر و مرمت در همه زیربناها و همچنین ساختمان‌های مسکونی تجاری جاده‌ها و راه‌ها است به ثمر بنشیند.

وی افزود: در مجموع حادثه سیل ۹۸ یک حادثه تلخی برای همه ما بود؛ به دلیل اینکه بسیاری از هموطنان ما خانه‌های خود را از دست دادند و همانطور که در آمار اعلام شد ۶۶ هزار واحد مسکونی و تجاری از بین رفت که به طور کامل تجدید بنا شد و حدود۹۰ هزار واحد مسکونی و تجاری دچار خسارت عمده شد که اینها مرمت شد.

رئیس‌جمهور گفت: حادثه سیل تلخ بود و در کنار آن شیرینی وجود داشت که آن تامین آب برای کشور بود؛ یعنی همه سدهای ما پر شدند ینابراین از لحاظ تامین منابع آب و آبخیزداری بسیار مفید بود. منابع زیرزمینی ما سیراب شدند اما در عین حال خسارات زیادی هم داشتیم.

روحانی تاکید کرد: مردم بزرگ ایران در طول چند سال گذشته و در حوادث سختی در تاریخ سرافراز شدند یکی از این حوادث حوادث مربوط به اوایل سال ۹۸ و حوادث آخر ۹۸ و همچنین اوایل ۹۹ و داستان کرونا بود. در مسئله تحریم هم در ابتدای سال ۹۷ جنایتکاران کاخ سفید علیه ملت بزرگ ما تحریم اعمال کردند. در هر سه بحران بزرگ و شدت ابتلا مردم ما سرافراز بیرون آمدند.

ادامه دارد …

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

18 − شانزده =