پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۰:۰۹
دسته بندی: سیاسی
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد محدودیت ایجاد می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد محدودیت ایجاد می‌کند،گفت: ابهامات آن باید رفع شود.



الیاس نادران  امروز (سه شنبه ) در جلسه علنی مجلس و بعد از قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار و به عنوان مخالف این طرح گفت: در این طرح سامانه هایی را نام می بریم که ما در قانون داریم اگر اسمی از سامانه آوردیم باید به آن وجاهت قانونی داده یعنی تشکیلاتی شکل گیرد و از ما درخواست اختیارات می کنند لذا باید به صورت جدی به آن دقت کرد.

وی افزود: در تبصره ۲ ماده ۲ این طرح امکان معاملات در اختیار خرده فروشی محصولات فولاد قرار می گیرد بدین معنی که حتی اگر بخواهیم مقداری میلگرد تیرآهن و مقداری محصولات فولادی معامله کنیم باید در بورس انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: باید در وهله اول ببینیم آیا امکان عملیاتی شدن این موضوع وجود دارد که فروش آنها از طریق بورس انجام شود؟ همچنین خرده فروشی ها باید تعاونی تشکیل داده تا فروش خود را از این طریق انجام دهند بنابراین ابهاماتی در این خصوص وجود دارد که باید رفع شود چرا که محدودیت ایجاد می کند.

نادران با بیان اینکه درخصوص صادرات که در این طرح از عرضه هفتگی و صادرات ماهانه صحبت کردیم باید مشخص شود که این هفتگی و ماهانه چگونه تطبیق داده می شود گفت: از این رو ابهاماتی که این طرح دارد باید رفع شود  از همکاران تقاضا می شود که با کلیات این طرح مخالفت شود و اگر مخالفت صورت نگیرد در صورت امکان به صورت دو شوری مطرح شود تا ابهامات آن مرتفع شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × 5 =