جمعه, ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۸:۱۶
دسته بندی: سیاسی
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵

حکم دادگاه بلژیکی برای «اسدالله اسدی» را به رسمیت نمی‌شناسیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تمامی مراحل بازداشت آقای اسدی، فرآیند قضایی و صدور حکم ۲۰ سال زندان، غیر قانونی و نقض آشکار موازین حقوق بین‌الملل است و ایران آن را به رسمیت نمی‌شناسد.



سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به صدور حکم دادگاه آنتورپ بلژیک در خصوص آقای اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اعلام دادگاه آنتورپ بلژیک مبنی بر صدور حکم ۲۰ سال زندان برای آقای اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان را قویا محکوم می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همچنانکه قبل از این هم بارها اعلام کرده ایم تمامی مراحل بازداشت آقای اسدی فرآیند قضایی و صدور حکم اخیر غیر قانونی و نقض آشکار موازین حقوق بین الملل بویژه کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در خصوص روابط دیپلماتیک بوده و جمهوری اسلامی ایران آن را به هیچ عنوان به رسمیت نمی شناسد.

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: متاسفانه بلژیک و برخی کشورهای اروپایی تحت تاثیر فضاسازی معاندانه گروهک تروریستی منافقین در خاک اروپا به چنین اقدام غیر قانونی و غیر قابل توجیهی دست زده اند. لذا بایستی نسبت به نقض فاحش حقوق دیپلمات کشورمان از جمله شرایط  غیر انسانی که آقای اسدی در دوران بازداشت در آلمان و بلژیک با آن مواجه بوده پاسخگو باشند.  

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در خاتمه تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای توسل به همه راه های حقوقی و دیپلماتیک ممکن جهت احقاق حقوق آقای اسدالله اسدی و پاسخگو نمودن دولت‌هایی که تعهدات بین المللی خود را نقض نموده‌اند محفوظ می داند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × 3 =