سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۲:۰۶:۰۳
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹

عزیزی خادم: مشورت می کنیم اما توصیه پذیر نیستیم

به گزارش فرهنگ سار، شهاب الدین عزیزی خادم در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: تیم ملی ایران متعلق به همه است. چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور، همه تیم ملی شان را دوست دارند. اتفاقی که برای میزبانی رخ داده مربوط به قبل است و ما برای برون […]



به گزارش فرهنگ سار، شهاب الدین عزیزی خادم در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: تیم ملی ایران متعلق به همه است. چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور، همه تیم ملی شان را دوست دارند. اتفاقی که برای میزبانی رخ داده مربوط به قبل است و ما برای برون رفت از این چالش و ظلم در تلاش و رایزنی هستیم. از طریق مراجع ذی ربط از تمام پتانسیل ها استفاده می کنیم تا مشکلات را حل کنیم. بنده و تیم حقوقی فدراسیون بسیار قوی کار را پیگیری می کنیم و امیدوارم انشاالله حقانیت به فوتبال ملی برگردد.

وی در ادامه افزود: بحث میزبانی تیم ملی با میزبانی در لیگ قهرمانان متفاوت است. این میزبانی غیر از اینکه حق ما بوده، در مسائل اسپانسرینگ هم متفاوت است. در لیگ قهرمانان نوع برخورد متفاوت است. این حق قانونی ما و مردم است و باید از آن دفاع کنیم. البته جلسه ای با شیخ سلمان، رییس ای اف سی برنامه ریزی شده و منتظر جواب نهایی هستیم. شیخ سلمان در جریان داده شدن میزبانی به بحرین نبود و دبیر کل ای اف سی این کار را انجام داده است. گفتیم که اگر قرار است جلسه تحکیم روابط فی ما بین باشد وقت زیاد است ولی آنچه که الان برای مهم است بحث میزبانی و دفاع از حق ملت عزیز ایران است.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین خاطرنشان کرد: به همراه دکتر رفیعی و تیم حقوقی بسیار قوی کار را پیش می بریم. در حوزه بین الملل، دولت، وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی از تمام پتانسیل ها استفاده می کنیم.

وی درباره پرونده مارک ویلموتس گفت: بعد از مساله میزبانی دیگر چالشی که با آن درگیر بودیم و میراث بدی بود، پرونده مارک ویلموتس است. تیم  وثوق احمدی، احمد براتی و رفیعی پیگیر هستند. این میراث بد همه را گرفتار کرده است و امیدواریم گام به گام در راستای حل آن قدم برداریم. وزارت ورزش، وزارت رفاه، فدراسیون و همه درگیر شده اند. انشاالله تا پایان اردیبهشت ماه نتیجه تجدید نظر آن خواهد آمد. این حق را هم در مساله میزبانی برای خود قائل هستیم و امید زیاد داریم تا حق تضییع شده را برگردانیم و از هیچ کوششی فروگذاری نخواهیم کرد.

رییس فدراسیون فوتبال اذعان داشت: فوتبال ایران درگیر ده ها روزمرگی بوده است. امیدواریم این فضا را باز کنیم. درب فدراسیون فوتبال همانطور که در برنامه ها اشاره کردم و در مذاکراتی که با دوستان فوتبالی داشتم، به روی اسطوره ها و افراد متبحر باز است. دست آنها را به گرمی می فشاریم. در جایی که هستیم همه می توانند بیایند و کمک کنند.

وی همچنین گفت: در حوزه فدراسیون فوتبال ما شتاب زده عمل نمی کنیم و تامل بالا داریم. در انتخاب های‌مان صبوری کرده و سعی می کنیم مشورت پذیر باشیم و توصیه پذیر نباشیم. مهمترین گلوگاه فدراسیون فوتبال، توسعه فنی فدراسیون است. چیزی که در ادوار گذشته به هر دلیلی مسیر کانالیزه شده ای نبوده است. تمام انتخاب ها در توسعه فنی بیرون خواهد آمد و با افراد صاحب نظر در حال مذاکره هستیم. افرادی که صاحب تحلیل و خوشنام هستند. کسانی که از جنس حوزه فنی هستند و همه، آنها را قبول دارند. قطعا هر خروجی از توسعه فنی بعد از مصوبه در هیات رییسه، جاری خواهد شد.

عزیزی خادم در پایان گفت: برای ما آنچه مهم است رضایتمندی افکار عمومی است. هر تصمیمی اگر بخواهیم در مجموعه فوتبال بگیریم هر چند سعی می کنیم با مشورت باشد اما طبیعی است که مقاومتی باشد و عده ای ناراضی باشند اما مساله مهم برای ما رضایتمندی مردم است و آن را بر نارضایتی یک اقلیت ترجیح می دهیم . خیلی امیدوار هستم. این انسجام و اتحادی که برای حمایت از تیم ملی ایران صورت گرفته باید به خوبی توسط ما و رسانه ها مدیریت شود. انشاالله تیم ملی فوتبال ایران را با وجود تحریم های ظالمانه در جام جهانی ببینیم و به آن افتخار کنیم. این همگرایی و همدلی و یکدستی را می بینم.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × پنج =