یکشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹:۵۴
دسته بندی: سیاسی
تاریخ انتشار: ۰۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

شهید «چمران» می‌تواند الگوی نخبگان باشد

رئیس مرکز پژوه‌های مجلس شورای اسلامی گفت: منش علمی و عملی توأم با ایمان شهید چمران می‌تواند الگوی نخبگان کشور باشد.



بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سالروز شهادت شهید چمران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید گفت: به تعبیر امام خمینی (ره) شهید چمران در این دنیا «شرف» و در آن دنیا رحمت خدا را بیمه کرد.

وی با بیان اینکه منش علمی و عملی توأم با ایمان شهید چمران می‌تواند الگوی نخبگان کشور باشد تصریح کرد: نخبگان و فرهیختگان اگر شرافت ذاتی که خداوند در آنها قرار داده است را مدنظر قرار دهند در عمل به تکالیف و مسئولیت‌های خود لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کنند و باعث رشد و تعالی کشور و جامعه می‌شوند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه گفتمان «شرف» بر مبنای امید و امیدواری به آینده و ظرفیت‌های کشور باید شکل گیرد یادآور شد: گفتمان «شرف» با حضور شبکه‌های راهبردی از نخبگان متکی به امید به آینده بیش از آنکه بر تهدیدات و ضعف‌ها متمرکز شود بر فرصت‌ها و قوت‌ها متمرکز خواهد شد و این موجب نگاه مثبت و امیدوارانه به وضعیت و ظرفیت‌های موجود و به دنبال پیشرفت و آبادانی کشور است.

نگاهداری با تاکید بر اینکه قدرت و اقتدار کشور از دیگر اصول حاکم بر گفتمان «شرف» است عنوان کرد: یکی از عناصر و مؤلفه‌های اصلی قدرت در هر کشوری نیروی انسانی و به طور خاص نخبگان و فرهیختگان هستند که باید از این ظرفیت برای اقتدار نظام حکمرانی استفاده شود.

وی تاکید کرد: گفتمان «شرف» به دنبال ارتقای قدرت نظام حکمرانی کشور با استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های نخبگان کشور است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه صورت بندی و حل مسئله یکی از وظایف مهم نخبگان و فرهیختگان علمی کشور است خاطرنشان کرد: علم و دانش و نخبگان علمی که سردمداران آن هستند باید در خدمت حل مسائل و چالش‌های کشور قرار بگیرند. یکی از اقدامات حال حاضر دشمن نیز این است که علم و دانش و نخبه علمی در راستای حل مسائل کشور اقدام نکند که باید با این اقدام به شدت مقابله کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفت + 13 =