یکشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۱:۳۴:۵۷
دسته بندی: سیاسی
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

سازمان‌های بین‌المللی سابقه خوبی در دفاع از حقوق بشر ندارند

وزیر امور خارجه گفت: سازمان‌های بین‌المللی سابقه خوبی در دفاع از حقوق بشر ندارند و در جنگ تحمیلی سازمان ملل حتی از اقدامات برای محکوم کردن این اقدام هم استفاده نکرد.



محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی-بین‌المللی دفاع مقدس که صبح امروز(سه‌شنبه) در باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد اظهار داشت: شهدا و خانواده‌های آنها ایثار مقاومت ایستادگی و شهامت هستند و ما استقلال آزادی و شرف‌مان را مدیون آنها هستیم.

ظریف ادامه داد: در حمله صدام به ایران قواعد قوانین و مقررات بین‌المللی مورد نقض قرار گرفت. حمله به کشوری که تازه با انقلاب شرایط جدیدی را داشت و اقدام آنها هم عمل جنایات‌کارانه و هم نیت پلیدانه‌ای دارد و اقدام آنها هیچ توجیه حقوقی ندارد.

وی گفت: اقدام صدام از لحاظ دفاع هم قابل توجیه نیست به کشور ما تجاوز شده و استفاده گسترده از اقداماتی که مورد محکومیت حقوق بین‌الملل نیز شده است.

وزیر امور خارجه گفت: رژیم بعث عراق حتی ۳۰ هزار اسیر ما را اعلام هم نکرده بودند آنها از سلاح علیه مردم و موشک علیه شهرهای‌ مختلف ما استفاده کردند. استفاده از سلاح شیمیایی علیه ایران یکی دیگر از جنایات صدام است.

ظریف حمله صدام به نفتکش‌ها و کشتی‌ها را یکی دیگر از جنایات صدام دانست و گفت: در مقابل جنایات صدام باید دید که دنیا در برابر این اقدام چه کرد. باید گفت سازمان‌های بین‌المللی سابقه خوبی در دفاع از حقوق بشر ندارند و در جنگ تحمیلی سازمان ملل حتی از  اقدامات برای محکوم کردن این اقدام هم استفاده نکرد.

ادامه دارد …

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج + 1 =