یکشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۲:۳۲
دسته بندی: سیاسی
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

راه حل مسائل کشور بازگشت به الگوی مدیریت فرماندهان دفاع مقدس است

جمعیت ایثارگران با صدور بیانیه‌ای آورده است: تنها راه حل موضوعات و مسائل فعلی کشور بازگشت به همان مدل‌های رفتاری و مدیریتی دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.



جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است: بپذیریم که الگوهای رفتاری و مدیریتی که در حال حاضر در برخی از سازمان‌ها ادارات و در بین طیفی از مدیران وجود دارد هیچ سنخیتی با آنچه در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم ندارد. به همین منظور به نظر می‌رسد تنها راه حل موضوعات و مسائل فعلی کشور بازگشت به همان مدل‌های رفتاری و مدیریتی در عرصه‌های مختلف سیاسی فرهنگی و اقتصادی است.

متن بیانیه جمعیت ایثارگران به شرح زیر است:

شاید بتوان گفت مهمترین دستاورد سال‌های دفاع مقدس که همچنان نیز می‌تواند همچون مشعلی ما را در پیمودن مسیر راهنمایی کند یادآوری و بهرمندی از فرهنگ دفاع مقدس در همه عرصه‌های زندگی و خصوصاً مدیریت خرد و کلان کشور است.

خاطر نشان می‌شود در سال‌های دفاع مقدس شاهد شکل گیری و پدید آمدن یک چتر فکری و یک نوع نگرش خاص نسبت به مسائل گوناگون از جمله مدیریت جنگ بودیم که همین نوع از نگرش باعث شد بتوانیم در مقابل ماشین جنگی دنیای استکبار مقاومت کنیم و پیروزی‌های خیره کننده‌ای را به ثبت برسانیم.

این شالوده فکری محصول رهنمودهای امام راحل بود که در طی دهه اول انقلاب به مرور زمان بنا نهاده شد و با زعامت رهبر فرزانه انقلاب مستحم گردید به طوری که هم اکنون الهام بخش همه حرکت‌ها و جریانات حق طلبانه در اقصی نقاط عالم است.

باید بپذیریم که در طی سال‌های بعد از دوران دفاع مقدس و نضج گرفتن افکار تکنوکرات تحت لوای سازندگی بخشی از ارزش‌های دفاع مقدس مورد بی مهری قرار گرفت و به تدریج سعی شد تا الگوهای رفتاری مبتنی بر ایثار و از خودگذشتگی به حاشیه رانده شود.

با کم رنگ شدن فرهنگ دفاع مقدس و تغییرات محسوس در الگوهای رفتاری مدیران توفیقات ما نیز در عرصه‌های گوناگون کم رنگ شد و به همین میزان که ما از ارزش‌های متعالی فاصله گرفتیم ضریب موفقیت‌های ما نیز دچار تغییر شد و چه بسا بخش قابل توجهی از مشکلات امروز کشور نتیجه دور شدن ما از همان الگوها و مدل‌های مدیریتی دفاع مقدس است.

بپذیریم که الگوهای رفتاری و مدیریتی که در حال حاضر در برخی از سازمان‌ها ادارات و در بین طیفی از مدیران وجود دارد هیچ سنخیتی با آنچه در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم ندارد. به همین منظور به نظر می‌رسد تنها راه حل موضوعات و مسائل فعلی کشور بازگشت به همان مدل‌های رفتاری و مدیریتی در عرصه‌های مختلف سیاسی فرهنگی و اقتصادی است.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید دارد: وقت آن رسیده است که مفاهیمی نظیر سبک زندگی دفاع مقدسی مدل مدیریت و فرماندهی دفاع مقدسی و ولایت مداری دفاع مقدسی مجدداً مورد بازشناسی و بازتولید قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − 8 =