جمعه, ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۸:۰۱
کد خبر: 80328
دسته بندی: اقتصادی
تاریخ انتشار: 2021-04-06 07:19:15
نویسنده خبر: رضا تقی پور

مجلس و دولت در بودجه ۱۴۰۰ به سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای کردند



محمد سرگزی روز دوشنبه در جریان سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سرسرای فرمانداری نیمروز در شمال سیستان وبلوچستان گفت: در بودجه سال جاری با تعامل مجلس و سازمان برنامه و بودجه کشور یک هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه استان سیستان وبلوچستان بعنوان پهناورترین استان کشور با ۱۱ درصد وسعت از نبود راههای مناسب روستایی رنج می برد اظهارداشت: با وجود نگاه و محبت خاصی که  پس از پیروزی انقلاب به سیستان وبلوچستان شده است اما به دلیل عمق محرومیت تاریخی منابع مالی نتواسته باعث رشد شاخص های این استان در بخش های مختلف شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه راه‌های روستای علاوه بر اعتبارات دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به استان سیستان وبلوچستان ۷۸۱ میلیارد تومان بودجه افزوده شده است.

وی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای بزرگراه زابل – زاهدان ۴۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که با محبت سازمان برنامه و بودجه کشور و مجلس این بودجه به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در مجلس تاکید کرد: بودجه محور زاهدان به چابهار در سال جاری ۹۴ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که به ۳۹۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی اظهارداشت: امروز مشکلات متعددی در حوزه آب منطقه سیستان وجود دارد که با تسریع در اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به سیستان وبلوچستان و ادامه روند پروژه آب های ژرف این مشکلات مرتفع می شود.

سرگزی افزود: با برنامه های اقتصادی در حوزه گاز و انرژی های نو میزان وابستگی کشور افغانستان به ایران افزایش پیدا می کند و می توانیم جدی تر دیپلماسی آب را با کشور همسایه دنبال کنیم.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز/ دوشنبه/ در سفر یکروزه به سیستان و بلوچستان ساختمان فرمانداری‌های نیمروز و فنوج، مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی بانوان شهرستان نیمروز و هامون، پل افضل‌آباد و ۵۷۰۰ واحد مسکونی محرومان را افتتاح کرد.

منبع:ایرنا