سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳:۵۰
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

۹۰ درصد هزینه اکتساب فناوری‌ مرز دانش به دانش‌بنیان‌ها ارایه می‌شود

به گزارش فرهنگ سار، سید محمد مهدوی روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از سه برنامه راهبردی پارک در حوزه پژوهش و ترویج(رونمایی از پوستر جشنواره ریتکس، پلتفرم شبکه آزمایشگاهی ناحیه نوآوری پردیس) که به صورت مجازی در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، افزود:  ظرفیت هایی که در دانشگاه های کشور شکل گرفته شامل بیش از […]



به گزارش فرهنگ سار، سید محمد مهدوی روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از سه برنامه راهبردی پارک در حوزه پژوهش و ترویج(رونمایی از پوستر جشنواره ریتکس، پلتفرم شبکه آزمایشگاهی ناحیه نوآوری پردیس) که به صورت مجازی در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، افزود:  ظرفیت هایی که در دانشگاه های کشور شکل گرفته شامل بیش از ۶۴۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد، ۱۴۰۰ دانشجوی دکتری و ۱۱۰ هزار عضو هیات علمی به جز اعضای هیات علمی وزارت بهداشت، اگر پایین حد توان تحقیقاتی را در نظر بگیریم، سالانه یک میلیارد ساعت تحقیقات است.

کمتر از یک درصد توان تحقیقاتی کشور در خدمت صنعت است 

وی با اشاره به اینکه این در حالی است که کمتر از یک درصد  این تحقیقات در خدمت صنعت قرار گرفته است، بیان کرد: از جمله مسایلی که موجب موفق نشدن در این حوزه شناخته شده، زبان همکاری صنعت و دانشگاه بوده است، صنعت ما زبان چگونگی را می شناسد و دانشگاه ما زبان چرایی را می شناسد.

مشاور صندوق نوآوری ادامه داد: در صندوق نوآوری و شکوفایی ۷ مسئله از چالش های صنعت و دانشگاه شناسایی و سعی شده  است که حرکت بین را شکل دهد. در صندوق نوآوری و شکوفایی خدماتی از قبیل عارضه یابی، توسعه بازار، خدمات متنوع حوزه تسهیلات، ضمانت نامه ها و نمونه های از سرمایه گذاری از قبیل هم‌سرمایه گذاری ارایه شده است.

مهدوی یادآور شد: ارایه این خدمات از سوی صندوق موجب شده که همکاری بین صنعت و دانشگاه ها را به حداقل برساند و این تعامل  را شکل دهد.

وی با اشاره به اینکه از قرارداد صنعت و دانشگاه  به همکاری مشارکتی سوق پیدا می کنیم، گفت: صندوق نوآور ی و شکوفایی در این زمینه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای هر سفارش اکتساب فناوری و تا ۷۰ درصد برای فناوری های گلوگاهی از شرکت ها  حمایت می کند.

وی یادآور شد: در فناوری مرز دانش و رو به آینده که در استاد بالادستی صندوق است، تا ۹۰ درصد هزینه اکتساب فناوری توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ارایه می شود.

مهدوی افزود: در همکاری بین صنعت و دانشگاه  با کمک پارک فناوری پردیس می توان تسهیل گری کرد. صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر دارد در این زمینه پشتیبانی مالی کند.

وی یادآور شد: فعالیت صندوق در دوره اخیر ۱۰ برابر مجموع فعالیت ۵ سال قبل صندوق بوده است. بخشی از حمایت های صندوق درچند سال گذشته بر اساس کشش بازار بوده است.

مهدوی در خصوص فعالیت شتاب دهنده ها نیز در زمینه تحقیقات نیز گفت: شتاب دهنده های دانش بنیان می توانند تا پنج تیم تحقیقاتی را با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تا یک و نیم میلیارد تومان در قالب گرنت کمک کنند و  ۱۱ شتاب دهنده نیز تا امروز از این امکان استفاده کرده اند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده + 4 =