سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۰:۳۵
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۹:۳۱

۶۶ میلیارد تومان محصول دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری به فروش رسید

اسماعیل پیرعلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار گردش مالی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری این استان را ۹۵ میلیارد تومان در سال اعلام کرد و افزود: در سال‌های اخیر با تجاری‌سازی ایده‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان استان در مسیر فروش و درآمدزایی قرار گرفته‌اند. وی تصریح کرد: بخشی از فروش این محصولات […]



اسماعیل پیرعلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار گردش مالی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری این استان را ۹۵ میلیارد تومان در سال اعلام کرد و افزود: در سال‌های اخیر با تجاری‌سازی ایده‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان استان در مسیر فروش و درآمدزایی قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: بخشی از فروش این محصولات صادرات می‌شود که تاکنون شرکت‌های دانش بنیان استان ۲۰۷ هزار و ۶۵۰ دلار ارزآوری داشته‌اند.

پیرعلی، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توسعه‌یافته استان را ۷۶ شرکت اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۲ شرکت دانش‌بنیان، دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان استان برای ۷۹۲ نفر اشتغالزایی کرده است، اظهار داشت: تاکنون ۲۶۰ دانش فنی از سوی این شرکت‌ها تولید شده است.

پیرعلی با اشاره به قراردادهای بسته شده دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های دانش‌بنیان استان، افزود: مبلغ این قراردادها که در حوزه IT، نرم‌افزار، الکترونیک، آب، شیلات، تجهیزات آزمایشگاهی و خدمات نوین شهری است یک میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومان است.

به گزارش فرهنگ سار، ۴۲ هسته و ۲۷ واحد مرکز رشد نیز در استان چهارمحال و بختیاری فعال است و طی سالهای اخیر بیش از ۱۰۰ اختراع از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و واحدهای رشد در این استان به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شانزده − 12 =