یکشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۶:۰۰:۰۷
دسته بندی: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱

۶۰۶۰ میلیارد تومان، بودجه پیشنهادی شهرداری شیراز برای ۱۴۰۰ است

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار،در این جلسه، شهردار شیراز پس از ارائه بودجه پیشنهادی این دستگاه اجرایی برای سال آینده، با اشاره به مشکلات اقتصادی شدید فعلی که گریبان شهرداری را گرفته است، گفت: مدیران شهری شیراز در دو سال گذشته برای چرخاندن چرخ کلان‌شهر شیراز روزهای سختی را گذراندند.  حیدر اسکندرپور ابراز کرد: با […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار،در این جلسه، شهردار شیراز پس از ارائه بودجه پیشنهادی این دستگاه اجرایی برای سال آینده، با اشاره به مشکلات اقتصادی شدید فعلی که گریبان شهرداری را گرفته است، گفت: مدیران شهری شیراز در دو سال گذشته برای چرخاندن چرخ کلان‌شهر شیراز روزهای سختی را گذراندند. 

حیدر اسکندرپور ابراز کرد: با وجود این مشکلات، پروژه‌های مهم شیراز بدون وقفه و با سرعت مطلوبی اجرا شده و این روند در سال پیش رو نیز ادامه خواهد یافت. 

او به دفاع از افزایش بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۰ پرداخت و بیان داشت: افزایش بودجه باعث افزایش درآمدها و فشار احتمالی به برخی از شهروندان می‌شود و می‌دانیم که این افزایش متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی شهر هم نیست؛ اما باید دقت کنیم که اگر قرار بود تحلیلی واقعی از ظرفیت واقعی بودجه‌ چند سال قبل همچون سال ۱۳۹۶ داشته باشیم، رقم متناظر بودجه ۱۴۰۰ باید پنج برابر یا حتی بیشتر هم می‌شد.

اسکندرپور با بیان اینکه به دلیل افزایش هزینه‌های اداره شهر و ضرورت اداره شهر، شهرداری ناگزیر به افزایش حداقلی بودجه پیشنهادی شده است، اضافه کرد: این بودجه بر اساس اعداد و ارقام واقعی تنظیم و ارائه شده است.

شهردار شیراز گفت: بودجه سال ٩٨ با سه هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان و سال ٩٩ با چهار هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان و متمم پنج هزار و ٣٠٠ میلیارد تومانی به تصویب شورای شهر شیراز رسید.

وی افزود: بودجه سال ٩٧ شهرداری شیراز نیز با مبلغی حدود سه هزار میلیارد تومان تنظیم شد و به تصویب شورای این شهر رسید.

براساس قانون، شورای شهر شیراز تا ۱۵ بهمن ۹۹ فرصت دارد که این لایحه را بررسی کند و به شهرداری‌ شیراز تحویل دهد.

منبع:ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهارده − چهار =