سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۱:۴۰
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

۵۰ شرکت دانش‌بنیان طی سه سال گذشته مازندران فعال شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، علی معتمدزادگان روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار نمایشگاه دستاوردهای شرکت های فناور و دانش بنیان مازندران در آستانه هفته پژوهش در آمل افزود : در سال ۹۷ وقتی اولین همایش شرکت های دانش بنیان را در استان برگزار کردیم حتی یک شرکت دانش‌بنیان هم در استان فعال نبود و […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، علی معتمدزادگان روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار نمایشگاه دستاوردهای شرکت های فناور و دانش بنیان مازندران در آستانه هفته پژوهش در آمل افزود : در سال ۹۷ وقتی اولین همایش شرکت های دانش بنیان را در استان برگزار کردیم حتی یک شرکت دانش‌بنیان هم در استان فعال نبود و ما مجبور شدیم از استان های دیگر برای شرکت در همایش دعوت کنیم ولی امروز تعداد شرکت های دانش بنیان استان از مرز ۵۰ واحد  فراتر رفته است.

وی حمایت های دولتی از شرکت های دانش بینان را علت اصلی بنیانگذاری و رشد این شرکت ها در مازندران برشمرد و گفت : خوشبختانه صندوق نوآوری و شکوفایی برای کاهش اثرگذاری کرونا بر شرکت های دانش بنیان امسال ده ها میلیارد تومان منابع ملی را در اختیار این شرکت ها در استان قرار داده است که می تواند نقطه تحولی در این حوزه باشد.

رییس پارک علم و فناوری مازندران با ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه فن بازار مازندران استان پس از یک دوره وقفه به علت شیوع کرونا ، اظهار داشت : خوشحالیم که پس از دو سال کاری سخت ناشی از همه گیری ویروس کرونا مجدداً شاهد شکوفایی شرکت های دانش بنیان هستیم.

علی معتمدزادگان افزود: با وجود تاثیر منفی ویروس کرونا بر اقتصاد شرکت های دانش بنیان ، واحدهای فناور استان توانستند خود را احیا کنند و دوباره به فعالیت برگردند و این بسیار مایه مباهات است.

وی حضور سه شتاب دهنده از استان برای کمک به شرکت های دانش بنیان را بهترین اتفاق هفته پژوهش امسال عنوان کرد و گفت : تاکنون شتاب دهنده‌های شرکت های دانش بنیان استان غیربومی از استان های دیگر بودند ولی امسال خوشبختانه شتاب دهنده های بومی با هزینه خودشان وارد عرصه شده اند.

شتاب دهنده (Accelerator) یک ساختار منسجم و مشخص در جهت حمایت و توسعه کارآفرینی نوآورانه و دانش بنیان است که با هدف کمک به کوتاه کردن روندهای راه اندازی و توسعه یک کسب و کار نوپا، کمک در جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات، و ثبات مالی کسب و کار نوپا عمل می کنند.

رییس پارک علم و فناوری مازندران گفت : این که کسی بتواند از فناوری پول در بیاورد اتفاق مهمی است ولی این مساله که پول به دست آمده را به جای سرمایه گذاری در بانک و خرید ارز در اختیار شرکت ها قرار دهد بسیار مهم و قابل تقدیر است.

معتمدزادگان ابرراز امیدواری کرد که با ورود بیشتر بخش خصوصی به حوزه شرکت های دانش بنیان و فناورانه، تمام شهرهای استان مازندران به فضایی برای توسعه فناوری تبدیل شود.

۵۰ شرکت دانش‌بنیان طی سه سال گذشته مازندران فعال شد

نمایشگاه دستاوردهای شرکت های فناور و دانش بنیان مازندران با معرفی هفت محصول جدید دانش بنیان  در دانشگاه شمال واقع در شهرستان  آمل آغاز به کار کرده است.

فوم پلی استایرن انبساطی با لایه عایق برای استفاده عایق برودتی در بدنه یخچال ها ، محلول نگهدارنده گل های شاخه بریده و ضد اتیلن مورد استفاده در گل فروشی ها، گلخانه ها و افزایش عمر گل های شاخه بریده و ماندگاری بیشتر ، رزین تراپ مورد استقاده در صنایع بخصوص در پتروشیمی برای تصفیه جریان های آب از سختی گیرهای رزین، دستگاه تولید آب فوق خالص ساز double Ro  که برای آزمایشگاه هایی که دارای دستگاه های کروماتوگرافی مایع ، کروماتوگرافی مایع اسپکترومتر جرمی اسپکترومتر و جذب اتمی و پلاسمای جفت شده القای و همچنین برخی از صنایع مانند شرکت های داروسازی و آزمایشگاه های آب و فاضلاب کاربرد دارد ، شامپو گیاهی مخصوص حیوانات ،  پو در زورفام_ژل واریزول که برای درمان کامل واریس با گریدهای مختلف و پودر زورفام افزاینده توده عضلانی  و قدرت بدنی، مقوی و مغذی دوره نقاهت و ضعف پس از بیماری ، سلیکاژل SG_۱۰۰ به عنوان جاذب رطوبت در صنایع پتروشیمی محصولاتی است که امروز برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی شدند.

نمایشگاه دستاوردهای شرکت های فناور و دانش بنیان  به مدت دو در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه غیرانتفاعی شمال آمل برای بازدید علاقه مندان برپا است.

علاوه بر برپایی این نمایشگاه قرار است کارگاه های انتقال تجربیات برترین‌ های کاسب و کار نیز طی مدت برگزاری نمایشگاه در دانشگاه شمال برگزار شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × 2 =