شنبه, ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۴:۰۲
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

۲۵ شهریور و آخرین اخبار کرونا در استان ها

اعمال برقراری محدودیت‌ها و توقف برخی از فعالیت‌های اقتصادی به همراه تعطیلی بسیاری از مراکز تجاری، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی از سوی ستادهای مقابله با کرونا اگرچه در ابتدا در سطح وسیعی از استان های کشور برای مقابله و پیشگیری از این بیماری مقرر گردید اما در هفته های اخیر شاهد پایان بسیاری از محدودیت های اعمال […]



اعمال برقراری محدودیت‌ها و توقف برخی از فعالیت‌های اقتصادی به همراه تعطیلی بسیاری از مراکز تجاری، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی از سوی ستادهای مقابله با کرونا اگرچه در ابتدا در سطح وسیعی از استان های کشور برای مقابله و پیشگیری از این بیماری مقرر گردید اما در هفته های اخیر شاهد پایان بسیاری از محدودیت های اعمال شده بودیم و به نظر رسید شرایط شیوع این بیماری به طور نسبی در سراسر کشور عادی شود.

 شیوع ویروس کرونا همچنان با یکه تازی خود در کشورمان علاوه بر دردسرهای متعددی که ایجاد کرده نگرانی هایی را در آستانه فصل سرما و همنشینی با بیماری آنفلوانزا به وجود آورده است ، چرا که به نظر می رسد فصل سرما وضعیت کاملا متفاوتی را در شرایط شیوع این بیماری همه گیر رقم خواهد زد . 

امروز ویروس کرونا با گرفتن جان ۱۴۰ نفر دیگر از هموطنان شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ را در کشورتعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر رسیده است.

به گفته سیما سادات  لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۴۰۷ هزار و ۳۵۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

وی روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۰۷ هزار و ۳۵۳ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۴۹ هزار و ۹۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۶۱۳ هزار و ۸۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

تکرار پیک کرونا در خوزستان تلفات سنگین‌تری به دنبال دارد

دکتر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پیامی خطاب به مردم این استان در پی افزایش ادامه دار شیوع کرونا در خوزستان گفت: اگر قرار بر تجربه یک پیک دیگر باشد، تلفات ما سنگین‌تر از پیک اول خواهد بود.

وی با اظهار تاسف از اینکه حساسیت‌ مردم نسبت به بیماری کرونا کم شده است اظهار داشت: پاندمی‌های سنگین ویروسی زمانی ضربه خود را می‌زنند که از حساسیت جامعه نسبت به بیماری کاسته شده باشد. ظرفیت تخت‌های مراقبت های ویژه بیمارستان رازی اهواز تکمیل شده و شماری از هم استانی‌ها در حال تجربه مبارزه سختی برای ادامه زندگی هستند.

زنگ خطر کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد

پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنگ خطر کرونا در استان به صدا درآمده و روز به روز بر آمار قربانیان این بیماری افزایش می یابد و شرایط استان بحرانی تر می شود.

وی اضافه کرد : ۹ هم استانی ظرف ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.در مجموع، تعداد جان باختگان کرونا در استان به ۱۱۰ نفر رسیده است.

وضعیت کرونا در قم فوق قرمز و نگران‌کننده است

محمد رضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که وضعیت کرونا در این استان فوق قرمز و نگران‌کننده است، گفت: نیازمند کمک نیروهای جهادی هستیم و در این خصوص با مسئولان مربوطه نیز جلساتی برقرار شده، ولی هنوز محقق نشده است.

وی افزود : طی روز گذشته شاهد یک پیک بزرگی در مورد کرونا در قم بودیم که بسیار ما را نگران کرد و در یک روز ۱۲۰ نفر از همشهریان قمی بستری شدند که آمار غیرقابل‌تصور و نگران‌کننده است؛ درحالی‌که در اسفندماه سال گذشته در پیک کرونا روزانه ۱۶۰ نفر بستری شدند. آی سی یو بیمارستان‌ها کاملا پر شده و برخی بیماران خدمات ویژه را در اتاق‌های معمولی دریافت می کنند، تاب‌آوری نظام سلامت به مخاطره افتاده و باید همه مدیریت کنیم که این بحران رفع شود.

افزایش مراجعه کنندگان کرونا به مراکز درمانی البرز

دکر محمد فتحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که  تعداد مراجعه کنندگان با علائم اولیه کرونا به مراکز درمانی البرز طی ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روزهای اخیر افزایش یافت.

تعداد مراجعه بیماران کرونایی استان البرز به مراکز درمانی در روزهای اخیر به زیر ۵۰۰ نفر رسید و شمارپذیرش روزانه بستری ها کمتر از ۷۰ نفر بود.وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته  ۶۰۰ نفر به مراکز درمانی و بهداشتی استان با علائم اولیه کرونا مراجعه کردند که ۱۰۴ نفر آنان به علت وخامت حال در بیمارستان‌ها بستری شدند

استاندار تهران: روز اربعین راهپیمایی نداریم

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در مورد مراسم اربعین حسینی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا در روز اربعین راهپیمایی در استان تهران نداریم.

وی در مورد وضعیت استان تهران به لحاظ کرونا اظهار داشت: وضعیت استان تهران قرمز است و هنوز روند افزایش بیماران بعد از یک دوره کاهشی ملایم را شاهد هستیم.
 

هزار زندانی در یزد برای پیشگیری از ابتلا به کرونا آزاد شدند

غلامعلی دهشیری رییس کل دادگستری استان یزد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ تاکنون با تکیه بر بخشنامه‌ها و قانون کاهش مجازات حبس در ایران، یک‌هزار نفر از زندانیان آزاد شدند.

وی افزود: با استفاده از ابرازهای ارفاقی و اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قوه قضاییه، علاوه بر آزادی این تعداد ، بیش از ۵۰۰ نفر نیز از مرخصی بهره‌مند شدند.

اهم اخبار و گزارش های کرونایی در استان ها 

کادر درمان کرمانشاه هفتمین شهید را تقدیم پاسداری از سلامت مردم کرد

گیلان ظرفیت تولید روزانه بیش از ۴۰۰ هزار ماسک را دارد

مشق شکست کرونا در جنوب استان مرکزی

درمان‌های مدعیان دروغین طب سنتی برای معالجه کرونا را باور نکنید

اورژانس ۱۱۵ اصفهان به ۸ هزار بیمار مشکوک به کرونا خدمات‌رسانی کرد

۹۴۱ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در میاندوآب پرداخت شد

دختران مدرسه استثنایی در سنندج ماسک تولید می‌کنند

کرونا و آموزش غیرحضوری در دانشگاه‌های قزوین

بستر خدمات دهی مطلوب به مردم کهگیلویه و بویراحمد در روزهای کرونایی فراهم شود

هیچ واکسن آنفلوآنزایی به داروخانه‌های کشور داده نشده است

اعزام بیش از ۳ هزار ماموریت کرونایی در اورژانس آذربایجان‌شرقی

معاون فرمانداری مهریز: کرونا فعالیت‌های فرهنگی را دچار چالش کرد

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نوزده + 10 =