سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱:۴۲
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

۲۵۰ طرح نوآورانه در مرکز شتابدهی ترشیز خراسان رضوی اجرایی شده است

دکتر مجید عاقل روز دوشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته پژوهش در کاشمر افزود: این طرحهای نوآورانه را می‌توان با ارائه حمایتهای مادی و معنوی لازم به نتیجه کاربردی ثمر رساند. وی ادامه داد: مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز تلاش دارد با ایجاد بستر مناسب، در مسیر اشتغال پایدار و کارآفرینی برپایه محصولات […]



دکتر مجید عاقل روز دوشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته پژوهش در کاشمر افزود: این طرحهای نوآورانه را می‌توان با ارائه حمایتهای مادی و معنوی لازم به نتیجه کاربردی ثمر رساند.

وی ادامه داد: مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز تلاش دارد با ایجاد بستر مناسب، در مسیر اشتغال پایدار و کارآفرینی برپایه محصولات دانش بنیان ادامه مسیر داده و حرکت کند.

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز گفت: این مرکز به عنوان زیرمجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر همچنین با مدنظر قراردادن مشکلات منطقه، تعریف پروژه‌های کاربردی برای رفع آنها و حرکت به سوی کارآفرینی کوشش می‌کند با تکمیل چرخه ایده تا فناوری، دانشگاه را به سوی خلاقیت، ابداع و نوآوری سوق دهد.

وی به حمایت دانشگاه از ثبت اختراعات داخلی، ارائه کمکهای لازم به استادان و دانشجویان نوآور و فناور، برپایی منظم کارگاههای فناورانه در طول سال، کمک به رونق اقتصاد محلی با افزایش بهره‌مندی واحدهای نوآور و فناور از خدمات مرکز نوآوری ترشیز اشاره و بیان کرد: پیگیری اجرایی و ثمردهی همه این اقدامات جزو رسالتهای اصلی مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز هستند. 

دکتر عاقل همچنین بر لزوم آشنایی دانشگاهیان با مفاهیم حقوقی ثبت شرکتها، قراردادها و ثبت اختراعات، قوانین تجارت و مذاکره تاکید و بیان کرد: حمایت فعالیتهای علمی فناورانه، توسعه کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر “جهش تولید” ضروری است. 

وی افزود: فعالیت شرکتهای دانش بنیان در تجاری سازی و توسعه کسب و کارهای جدید اهمیت زیادی دارد لذا امیدواریم شاهد تأسیس شرکتهای دانش بنیان توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان این مرکز همراه با افزایش کمی و کیفی فعالیت شرکتها در منطقه باشیم. 

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز همچنین از تخصیص پنج میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای نوآور مستقر در این مرکز خبر و ادامه داد: ۱۰ واحد فناور هم‌اینک در این مرکز نوآوری مستقر و فعال هستند.

وی گفت: واحدهای واجد شرایط علاوه بر دریافت کمک مالی، از فضای استقرار، خدمات اینترنت و مشاوره بهره‌مند هستند. همچنین هسته‌های فناوری مستقر در مرکز نوآوری از حمایتهای مالی و معنوی همچون تهیه طرح کسب و کار، ثبت اختراع و تسهیلات تجاری سازی در طول مدت زمان استقرار برخوردار هستند. 

“مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز” سال ۱۳۹۵ مجوز فعالیت خود را اخذ کرد و به عنوان زیرمجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر با مساعدت معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری ادامه فعالیت داد.

این مرکز علمی مجهز در فضایی با زیربنای ۵۵۰ مترمربع، زمینه ارائه خدمات حمایتی و مشاوره‌ای، کمک به ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهای نوپای فعال صاحب ایده در حوزه فناوریهای پیشرفته و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری، حضور مؤثر و مستقل دانش‌آموختگان دانشگاهی و ایده‌پردازان را در صحنه توسعه اقتصادی و فناورانه در سطوح ملی و منطقه‌ای فراهم کرده است. 

پنج واحد آموزش عالی با ۱۰ هزار دانشجو در کاشمر دایر است. از این تعداد ۳۰ هزار دانشجو در ۳۴ رشته دانشگاه آزاد واحد کاشمر تحصیل می‌کنند. 

مرکز شهرستان ۱۶۵ هزار نفری کاشمر در فاصله  ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. 

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 − سه =