سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۴:۳۶
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱

۲۰ میلیارد تومان بودجه فدراسیون سرآمدان علمی افزایش یافت

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، سعید سرکار عصر سه شنبه در آئین معرفی پژوهشگران برتر ششمین دوره فدراسیون سرآمدان علمی ایران در محل معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ایران، بیان کرد: در این برنامه ۱۰۰ نفر از سرآمدان علمی شناسایی ومعرفی می شود. وی افزود: با اجرای این برنامه یک هزار و ۵۰۰  نفر برای قرار […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، سعید سرکار عصر سه شنبه در آئین معرفی پژوهشگران برتر ششمین دوره فدراسیون سرآمدان علمی ایران در محل معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ایران، بیان کرد: در این برنامه ۱۰۰ نفر از سرآمدان علمی شناسایی ومعرفی می شود.

وی افزود: با اجرای این برنامه یک هزار و ۵۰۰  نفر برای قرار گفتن در میان این ۱۰۰ نفر با یکدیگر رقابت کردند، تصریح کرد: سن ۷۰ درصد از سرآمدان این دوره کمتر از ۵۰ سال بود.

وی با اشاره به نتایج بررسی امتیازات اساتید و پژوهشگران شرکت کننده در این برنامه خاطرنشان کرد: در  دوره پنجم سقف امتیازات برای شرکت کنندگان کسب چهار هزار و ۲۹۰ و کف امتیازات نیز ۵۸ بود. این امتیازات برای دوره اخیر به ترتیب پنج هزار و ۸۶۲ به عنوان سقف و ۹۸ به عنوان کف امتیازات تغییر کرد.

سرکار تاکید کرد: استناد دانشمندان جهان به مقالات دانشمندان ایرانی و حضور در کنفرانس‌های معتبر به عنوان سخنران کلیدی از شاخص‌های مرجعیت علمی است.  
رییس فدرارسیون سرآمدان علمی ایران تصریح کرد: انتشار مقالات در مجلات علمی معتبر دنیا از دیگر شاخص‌ها است که در این زمینه ۶۶ نشریه معتبر شناسایی شده است. 
سرکار شاخصه های حضور در میان دانشگاه‌های برتر جهان و انتشار مقالات نخبگان کشور در نشریات برتر بین المللی از جمله ضروریات دستیابی به مرجعیت علمی در دنیا عنوان کرد و افزود:  برای کسب شاخص ها ، لازم است محققان کشورمان در کنفرانس‌های علمی معتبر جهانی به عنوان سخنران کلیدی و یا مدعو حضور داشته باشند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × 1 =