سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۱:۵۴
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰

۱۸ هزار دستگاه آزمایشگاهی برای پژوهشگران کشور اشتراک‌گذاری شد

به گزارش روز سه شنبه فرهنگ سار به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی‌فرد با بیان این‌که شبکه‌سازی تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی راهکاری است که برای تسهیل دسترسی به این امکانات انتخاب کرده‌ایم، گفت: این مسیر تاکنون نتایج خوب و مطلوبی داشته است که اشتراک‌گذاری ۱۸ هزار تجهیز آزمایشگاهی دستاورد این تلاش ها است. […]



به گزارش روز سه شنبه فرهنگ سار به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی‌فرد با بیان این‌که شبکه‌سازی تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی راهکاری است که برای تسهیل دسترسی به این امکانات انتخاب کرده‌ایم، گفت: این مسیر تاکنون نتایج خوب و مطلوبی داشته است که اشتراک‌گذاری ۱۸ هزار تجهیز آزمایشگاهی دستاورد این تلاش ها است.

وی افزود: قیمت برخی تجهیزات به حدی بالا است که خرید آنها برای همه مراکز امکان پذیر نیست به همین دلیل تلاش می کنیم شرایطی برای دسترسی آسان به تجهیزات و خدمات برای کاربران فراهم کنیم.

اسدی فر با اشاره به اینکه، این کار به ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در حوزه پژوهش کشور می انجامد، اظهارکرد: اشتراک گذاری هرچه بیشتر تجهیزات آزمایشگاهی برای پژوهشگران یکی از اولویت‌های اصلی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی است.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از ۸۱۷ مجموعه آزمایشگاهی از سراسر کشور به این شبکه پیوسته‌اند و این شبکه تسهیل دسترسی پژوهشگران، دانشجویان و اساتید به تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی را دنبال می‌کند تا با این کار هم به رونق بازار خدمات آزمایشگاهی کمک کند و هم کاربران به راحتی به این تجهیزات و خدمات دسترسی داشته باشند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی که برای توسعه خدمات آزمایشگاهی در کشور دنبال می کنیم ارائه خدمات اعتباری به پژوهشگران و فعالان این حوزه است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × 3 =