سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۵:۲۱
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

۱۱۷ محصول زیستی با راهبری شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از مجموعه‌های پیشرو در حوزه واگذاری خدمات و برون‌سپاری کارها به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان است.  این ستاد با همین شیوه تاکنون توانسته زنجیره کاملی از این شرکت‌ها را کنار هم جمع کند و با […]



به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از مجموعه‌های پیشرو در حوزه واگذاری خدمات و برون‌سپاری کارها به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان است. 

این ستاد با همین شیوه تاکنون توانسته زنجیره کاملی از این شرکت‌ها را کنار هم جمع کند و با هم‌افزایی امکانات و توانمندی‌های موجود در آنها اهداف خود را برای توسعه این علم کاربردی و حیاتی در کشور پیش ببرد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این خصوص گفت: ۸ شرکت بزرگ ترغیب شدند که به حوزه راهبری تولید محصولات زیستی ورود کنند. این شرکت ها تولید ۱۱۷ محصول اولویت‌دار زیستی را به عهده گرفتند و به بهترین شکل آن را مدیریت می‌کنند.

وی افزود: این محصولات در حوزه‌های مختلفی مانند داروهای زیستی، مواد اولیه دارویی، واکسن، پروبیوتیک، تجهیزات و داروهای شیمیایی به تولید رسیده یا در مرحله تولید است. این کار سهم ایران را در بازارهای داخلی و جهانی این حوزه افزایش می‌دهد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در همین راستا هم برای تسریع اقدامات، ۴۱ موضوع اصلی اولویت‌دار در حوزه پژوهش تعیین شده تا با این کار تلاش‌ها بر مبنای نیازهای داخلی انجام شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 − 3 =