چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۴:۲۲
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰

یلدا را همراه با هنرمندان باشیم

حامد فقیهی در شب های گذشته خواننده تیتراژ برنامه دست در دست بود که از شبکه دو سیما روی آنتن می رفت؛ برنامه ای که تلاش کرد تا به افراد تاثیرگذاری بپردازد که در بزنگاه‌های مختلف اجتماعی همراه مردم بودند و در دوران  شیوع کرونا گام‌های موثری در یاری رساندن به همنوعان خود برداشتند؛ دست […]



حامد فقیهی در شب های گذشته خواننده تیتراژ برنامه دست در دست بود که از شبکه دو سیما روی آنتن می رفت؛ برنامه ای که تلاش کرد تا به افراد تاثیرگذاری بپردازد که در بزنگاه‌های مختلف اجتماعی همراه مردم بودند و در دوران  شیوع کرونا گام‌های موثری در یاری رساندن به همنوعان خود برداشتند؛ دست در دست علاوه بر دعوت و گفتگو با چهره‌های حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی، اجتماعی و … به پخش گزارش‌هایی از کمک همدلانه مردم به یکدیگر در سراسر ایران پرداخت.

دو قسمت نهایی این برنامه که پنجشنبه و جمعه (۲۷ و ۲۸ آذرماه) روی آنتن زنده تلویزیون رفت بر تاکید دوباره لزوم برگزاری یلدای مجازی تاکید کرد.

اینستاگرام این روزها ویترین هنرمندان است

فقیهی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار در تاکید بر نقش هنرمندان در تشویق مردم به رعایت پروتکل‌ها و موارد تاکید شده گفت: ما هنرمندان ناخواسته یا خود خواسته نوعی از الگو برای مخاطبانمان هستیم؛ مثلاً در اینستاگرام که این روزها ویترین هر هنرمندی است رفتار و واکنش هنرمندان رصد می شود.

البته که اگر در این دوران کرونا اینستاگرام وجود نداشت ارتباط هنرمندان با مخاطبانشان بسیار ضعیف می‌گردید. حتماً واکنش هنرمند در صفحه‌ای که فعالیت می‌کند توسط مردمی که دنبال و نگاهشان می کنند، دیده می‌شود.

وی افزود: قطعاً هر هنرمندی که در این فضا صفحه ای قوی‌تر داشته باشد؛ تأثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان دارد. متأسفانه این روزها تعداد دنبال کنندگان یک نفر مشخص‌کننده محبوبیت یا خوبی و بدی کار آن فرد است. مثلاً هنرمندان درجه یکی داریم که دنبال کنندگان کمی دارند و به همین دلیل دیده نمی‌شوند اما هنرمندان درجه سه ای را داریم که با دنبال کنندگان زیاد، بسیار دیده می‌شود.

چون دغدغه خودم بود که در این روزهای کرونا کاری را انجام دهم، تعدادی از هنرمندان شیرازی را دور هم جمع کردم تا برنامه‌ای برای شب یلدا داشته باشیم؛ احساس می کردم که وظیفه‌ام است که کاری کنم به همین دلیل هنرمندان مطرح شیرازی را جمع کردم تا برنامه‌ای را با عنوان شب یلدای لایو برگزار کنیم که جمعه و شنبه شب به صورت یک ساعت از صفحه اینستاگرام من و این هنرمندان پخش می‌شود.

خواننده تیتراژ برنامه دست در دست تصریح کرد: پیش از این ما هنرمندان در شب یلدا در صحنه‌ها و استیج ها و شبکه‌های مختلف از ۲ ،۳ روز قبل زمان سرخاراندن نداشتیم؛ اما امسال اکثریت بیکار و در خانه  و درگیر تولید محتوا برای مخاطبانشان هستند که در خانه بمانند.

فکر می کنم یکی، دو هفته اخیر تعطیلی عمومی تاثیر مثبتی بر آمار کرونا داشته است اما نگرانی همه این شب یلدا است که بسیاری دنبال این هستند که برنامه بگذارند و دور هم باشند و امیدوارم با رعایت موراد گفته شده این شب را هم بخوبی پشت سر بگذاریم.

هنرمندان الگویی برای مردم هستند

فقیهی در پاسخ به این پرسش که نقش هنرمندان در بحران هایی مانند کرونا تا چه اندازه است و چرا هنرمندان در چندماه گذشته نقش موثری نداشته اند گفت: هنرمندان چون الگویی برای مردم هستند در چنین مواقعی می‌توانند اثرگذار باشند؛ قطعاً هنرمندان می توانند تاثیر خودشان را بگذارند و باید در این زمینه تلاش کنند.

دلیل بی خیالی برخی از مردم در اه های گذشته خسته شدن از این دوران بود و جالب اینجاست که کسانی که ۶ ماه در قرنطینه بودند، کرونا می‌گرفته‌اند و کسانی که قرنطینه را رعایت نمی‌کردند، نمی‌گرفتند. این ویروس آن‌قدر عجیب و غریب است که تاکنون کسی نتوانسته تشخیص دهد که از چه راه و روشی وارد بدن انسان می شود.

وی افزود: احساس می‌کنم دین خودم را نسبت به این موضوع ادا کردم چراکه در این شب‌ها با ترتیب دادن برگزاری شب یلدا در اینستاگرام با همراهی هنرمندان تلاش کردم تا دست‌کم مخاطبان خودم را به خانه ماندن ترغیب کرده و برای سرگرم کردن آنان اقدامی مثبت انجام دهم و این شاید کمترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم.

داستان کرونا موجب شد تا بسیاری از هنرمندان ما بیکار شوند؛ بسیاری از خوانندگان را داریم که کارشان استیج رفتن و یا تدریس موسیقی است؛ کارهایی که در دوران کرونا تعطیل شد و هنرمندان این‌ موقعیت ها را از دست دادند و نوعی از افسردگی و درون‌گرایی بین همه آنها ایجاد شد؛ ضمن این‌که حمایتی از هیچ سمتی و نهادی نداشتند.

این خوانده در انتها یادآور شد: تنها دغدغه هنرمند این است که با خیال راحت اثرش را تولید کند اما وقتی یک هنرمند پول نداشته و درگیر دغدغه‌های روزمره باشد، ذهنش برای این‌که موسیقی بسازد، فیلم بسازد، ترانه بنویسد و… از کار می‌افتد؛ ضمن این‌که شخصیت افراد در نوع مواجهه آنان با یک موضوع واحد اثر گذار است.

به شخصه نقد را دوست دارم و فکر می‌کنم این نقد خوب یا بد می تواند راهکاری جلوی پای من بگذارد، همه ما آدم‌هایی را داریم دوروبرمان که ما را تشویق کنند ولی کسی که نقد می کند را بیشتر دوست دارم چراکه باعث رشد کار می‌شود.

برنامه دست در دست به تهیه‌کنندگی هادی خدادی و کارگردانی احسان مرادی و اجرای سلمان فرخنده که به عنوان قراری پاییزی جمعه، شنبه و یکشنبه بعد از گفتگوی ویژه خبری روانه آنتن می شد قرار است تا در فصل دوم خود و در زمستان بار دیگر از شبکه دو سیما پخش گردد.
این برنامه با تهیه موشن‌هایی از شخصیت‌های تاثیرگذار و کسانی که در کار خیر پیش قدم بوده‌اند، برگزاری پویشی مردمی با محوریت ارسال داستان هایی با موضوع کرونا به صورت نوشته، فیلم، صدا و اهدای جوایز به آثار برگزیده همچنین گفتگوهایی صمیمی و شنیدنی با هنرمندان، ورزشکاران و جهادگران عرصه نیکوکاری، به پررنگ تر کردن همدلی و خیرخواهی در این دوران می‌پردازد.
سیدمحمود انوشه، گلاره عباسی، لاله اسکندری، سوگل طهماسبی، کاوه خداشناس، داود نماینده، نصرالله مدقالچی، رضا فیاضی، شوکت حجت، علیرام نورایی، حامد عسگری، بهروز رضوی، کمند امیرسلیمانی، مسعود فروتن، حمید شریف زاده، شبنم قلی خانی، حامد فقیهی از جمله مهمانان این برنامه در فصل اول آن بودند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × 1 =