سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۸:۲۳
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲:۰۷

کپسول دراگون امروز به ایستگاه بین‌المللی فضایی متصل می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش فرهنگ سار از پایگاه اینترنتی اسپیس، شرکت فضایی اسپیس ایکس دیروز سه شنبه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) فضاپیمای دراگون را به منظور ارسال مجدد آذوقه و تجهیزات به ایستگاه بین المللی فضایی، پرتاب کرد.  برای این منظور راکت حامل «فالکون-۹» در ساعت ۰۵:۰۷ صبح به وقت منطقه زمانی […]



به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش فرهنگ سار از پایگاه اینترنتی اسپیس، شرکت فضایی اسپیس ایکس دیروز سه شنبه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) فضاپیمای دراگون را به منظور ارسال مجدد آذوقه و تجهیزات به ایستگاه بین المللی فضایی، پرتاب کرد. 

برای این منظور راکت حامل «فالکون-۹» در ساعت ۰۵:۰۷ صبح به وقت منطقه زمانی شرق (۱۳:۰۷ به وقت مسکو) از سایت پرتاب در کیپ کاناورال واقع در فلوریدا پرتاب شد. این فضاپیما حدود ۳.۳ تن محموله شامل مواد غذایی، تدارکات، تجهیزات برای خدمه و مواد برای آزمایش های مختلف را به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل خواهد داد. این بیست و چهارمین ماموریت از سری پرواز هایی است که توسط ناسا برای ارسال محموله و تجهیزات به ایستگاه بین المللی فضایی انجام می شود.

شرکت فضایی اسپیس ایکس در توییتی نوشت: اولین مرحله راکت فالکون ۹ روی کشتی بدون سرنشین «تنها دستورات را بخوان» فرود آمد و صدمین فرود موفقیت آمیز یک تقویت کننده موشک کلاس مداری را رقم زد! شش سال پیش این  فضایی موفق شد که برای اولین در روز ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ مرحله اول این راکت حامل را با موفقیت روی زمین بازگرداند. 

قرار است راکت دراگون امروز چهارشنبه ۲۲ دسامبر ساعت ۴:۳۰ دقیقه به وقت منطقه زمانی شرقی (ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت مسکو) بطور خودکار به ایستگاه بین المللی فضایی متصل شود. انتظار می رود که کپسول دراگون برای حدود یک ماه در مدار زمین باقی بماند و پس از آن از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شده و در سواحل فلوریدا فرود آید.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سیزده − 2 =