دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۸:۵۲
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

کرونا و تبعیض در آمریکا؛ تفاوت معالجه ترامپ و بیماران عادی

 به گزارش فرهنگ سار به نقل از مجله تایم، برای شروع و قبل از بستری شدن، ترامپ دارویی را که در مرحله آزمایشی است و به تولید پادتن برای تقویت ایمنی بدن در مبارزه با ویروس هایی مانند سارس کمک می کند، دریافت کرده است. بستری شدن ترامپ نیز از شیوه های مرسوم درباره کسانی که […]



 به گزارش فرهنگ سار به نقل از مجله تایم، برای شروع و قبل از بستری شدن، ترامپ دارویی را که در مرحله آزمایشی است و به تولید پادتن برای تقویت ایمنی بدن در مبارزه با ویروس هایی مانند سارس کمک می کند، دریافت کرده است.

بستری شدن ترامپ نیز از شیوه های مرسوم درباره کسانی که تازه مبتلا شده اند تفاوت داشته است. پزشکان می گویند اولین گام برای این دسته بیماران قرنطینه اجباری برای جلوگیری از گسترش ویروس است.

تاکنون حدود ۸۰ درصد از کسانی که تست آنها در آمریکا مثبت بوده و حتی نشانه های خفیفی از بیماری را بروز داده اند، نیازی به بستری شدن در بیمارستان نداشته اند.

نشانه های بیماری در ترامپ بر اساس آنچه که مقامات آمریکایی در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفته اند فرق چندانی با سایر بیماران کرونایی ندارد. او نیز با تب، سرفه، گرفتگی بینی دست و پنجه نرم می کند اما با توجه به آنچه که تاکنون درباره فرایند بستری شدن و درمان ترامپ منتشر شده است سوال اینجاست که آیا نحوه درمان وبستری شدن ترامپ همان روندی را طی می کند که مردم عادی تجربه می کنند؟

رسانه های آمریکایی به دنبال مثبت شدن تست کرونای رئیس جمهوری آمریکا از انتقال او به مرکز پزشکی ارتش با بالگرد اختصاصی وی موسوم به مارین وان خبر دادند.

روزنامه تایمز در گزارشی در این زمینه نوشت: در حالی که مساله سن و وزن ترامپ به طور خودکار او را در طبقه بندی دارای ریسک بالا در بیماری قرار می دهد اما مقامات نزدیک به ترامپ گفته اند در چکاب پزشکی کاملی که سال گذشته از او بعمل آمد معلوم شد در مجموع در وضعیت فیزیکی خوبی است. با این حال برخلاف تمام کسانی که گرفتار این ویروس شده اند، ترامپ بهترین مراقبت های پزشکی موجود را دریافت خواهد کرد.

با بستری شدن ترامپ در بیمارستان، شیوع بیماری در قلب آمریکا به سرعت پیش می رود و بسیاری از ایالت های غرب میانه در آمریکا بالاترین روند ابتلا به ویروس را به ثبت رسانده اند  و مقام های بهداشتی فدرال دوباره از برخی از فرمانداران می خواهند استفاده از ماسک در ایالت ها را اجباری کنند.

در ویسکونسین فقط در روز چهارشنبه تعداد بی سابقه ای از مردم به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ بستری شده اند از بین ۷۳۷ مبتلای جدید ۲۰۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و مقام های بهداشتی ویسکونسین می گویند با افزایش دو هزار و ۳۱۹ مورد جدید ابتلا به ویروس تعداد کل مبتلایان در این ایالت به ۱۲۲ هزار و ۲۷۴ نفر رسیده است.

در داکوتای شمالی بیمارستان ها فضای بیشتری را به دلیل نگرانی درباره ظرفیت پذیرش بیماران اختصاص داده اند.

بنابرگزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در آیووا  بستری بیماران در بیمارستان ها افزایش یافته است. هفته گذشته این ایالت بالاترین نرخ ابتلا  را در بین هر ۱۰۰ هزار نفر داشت.

آمریکا بیشترین آمار جان باختگان کرونایی را دارد و بر اساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سراسر این کشور جان باخته اند.

بر اساس گزارش ها، پنج ایالتی که تا روز جمعه بالاترین موارد ابتلا را داشتند عبارت بودند از : کالیفرنیا با بیش ۸۲۴ هزار نفر، تگزاس بیش از ۷۸۸ هزار نفر،فلوریدا بیش از ۷۰۹ هزار نفر، نیویورک با بیش از ۴۶۴ هزار و ۷۰۰ و جورجیا با بیش از ۳۰۳ هزار نفر.

مقام های بهداشتی در ویسکونسین هشدار داده اند با آغاز همه گیری کرونا بیمارستان ها با هجوم بیماران مواجه هستند و اکنون با موج دوم بیماری این فشار بر روی بیمارستان وجود دارد.

اما صرف نظر از مشکلات بستری شدن در بیمارستان های آمریکا هزینه های بیمارستانی دغدغه ای برای متبلایان به ویروس و خانواده های آنها است.

سی ان بی سی پیشتر در گزارشی درباره متوسط هزینه درمان در بیمارستان های آمریکا با استناد بر یک تحقیق آن را ۳۰ هزار دلار اعلام کرد.

این گزارش افزود: با وجودی  که قانونگذاران، ناظران و شرکت های بیمه در آمریکا اقداماتی را بکار بسته اند که هدف آن افزایش دسترسی بیماران به خدمات و کاهش هزینه ها است، سهم یک بیمار در هزینه های پزشکی ممکن است تفاوت فاحشی نسبت به فرد دیگری که همان درمان را دریافت می کند، باشد.

بسیاری از افراد در خانه های خود درمان می شوند اما ۱۵ درصد از آنها راهی بیمارستان می شوند و فردی که به مرحله نگهداری در بخش مراقبت های ویژه می شود به طور متوسط باید ۲۰ روز بستری باشد.

بر اساس گزارشی که چندی پیش در صفحه توئیتری کووید-۱۹ منتشر شد، هزینه تست کرونا در آمریکا برای افرادی که بیمه باشند، دست کم ۱۴۰۰ دلار اعلام شده است. این در حالیست که هزینه تست کرونا در چین کمتر از ۱۷ دلار است و بیمه ها همه هزینه ها را پرداخت می کنند.

پیشتر روزنامه سیاتل تایمز در گزارشی هزینه یک بیمار ۷۰ ساله را که به علت ابتلا به کووید-۱۹ به مدت۶۲ روز در بیمارستانی در آمریکا بستری شده بود و تا پای مرگ هم پیش رفت، یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار اعلام کرد و نوشت این بیمار سالخورده از دیدن صورتحساب هزینه‌های بیمارستان شوکه شده است.

هزینه های درامدی در آمریکا به ویژه به دلیل کرونا در حالی افزایش یافته که پایین آمدن درامد خانوارها و از دست رفتن بسیاری از مشاغل فشار مضاعفی را بر مردم این کشور وارد کرده است.

بی بی سی در گزارشی تیتر زده حال که ویروس کرونا به کاخ سفید رسیده روند تولید واکسن تسریع می شود اما بر اساس گزارشی که یو اس ای تودی منتشر کرده نباید فعلا به واکسنی موثرامید بست.

این روزنامه نوشت: با وجودی که ترامپ بارها به مردم اطمینان داده که واکسن کرونا قبل از روز انتخابات (سوم نوامبر/۱۳ آبان) درآمریکا تایید خواهد شد مدرنا، یکی از شرکت های پیشتاز در تولید واکسن در این کشور اعلام کرده واکسن جدید این شرکت تا مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۹۹) در اختیار عموم قرار نخواهد گرفت.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

9 − 4 =