سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۹:۵۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

کرونا در سایه ساده انگاری‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، یکشنبه در دویست و چهل و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در این دانشگاه، با تاکید بر ضرورت هوشیاری مردم استان در این روزها ، نسبت به خطر بازگشت روزهای سخت کرونایی در اثر ساده انگاری‌ها هشدار داد. مهرزاد لطفی، با قدردانی از مردم […]



رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، یکشنبه در دویست و چهل و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در این دانشگاه، با تاکید بر ضرورت هوشیاری مردم استان در این روزها ، نسبت به خطر بازگشت روزهای سخت کرونایی در اثر ساده انگاری‌ها هشدار داد.

مهرزاد لطفی، با قدردانی از مردم برای همدلی با مجموعه سلامت و رعایت اصول بهداشتی، تاکید کرد: امید است کاهش آمار مبتلایان، موجب عادی پنداری نشود تا با موج جدید بیماری و بحران مواجه نشویم.

وی گفت: لازم است در حال حاضر که با کاهش آمارهای ابتلا مواجهیم، مردم همچنان هوشیار باشند، چرا که هنوز بیماری کووید۱۹ وجود دارد و کروناویروس در جامعه در حال گردش است.

لطفی، با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی ابراز امیدواری کرد با نهادینه شدن فرهنگ خودمراقبتی به ویژه در بحران‌ها، کمتر شاهد داغدار شدن خانواده‌ها و کاهش چشمگیر آمار بیماری کووید۱۹ در کشور باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین بر افزایش انجام تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان با هدف شناسایی مبتلایان و تلاش برای قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ تاکید کرد.

ساده انگاری‌ها، جامعه را با موج جدید بیماری کرونا مواجه می‌کند 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، اظهار داشت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته، پنج نفر دیگر در استان فارس بر اثر ابتلای به این بیماری جان باختند که با احتساب این تعداد، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، شمار جان باختگان کووید ۱۹ در این استان به سه هزار و ۶۸ نفر رسیده است.

اورنگ ایلامی، با اشاره به انجام ۵۶۴ هزار و ۶۲۱ مورد تست تشخیصی کروناویروس در آزمایشگاه‌های استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز (بیست و یکم دی ماه ۹۹) شمار موارد ابتلا به این بیماری را از ابتدای شیوع تا کنون ۱۶۳ هزار و ۶۹۲ نفر اعلام کرد.

وی، با بیان اینکه هم اکنون ۴۵۸ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، وضعیت سلامت ۸۳ نفر از این تعداد را وخیم گزارش کرد و گفت: این افراد هم اکنون در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌های استان، تحت درمان قرار دارند.

به گفته ایلامی، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون، ۱۵۹ هزار و ۸۰ نفر در فارس بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند. 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: اگرچه در حال حاضر وضعیت کنونی کرونا که نسبت به گذشته سیر نزولی داشته است اما لازم است به خاطر داشته باشیم این وضعیت پایدار نیست و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون گذشته وجود دارد.

توصیه این پزشک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه به عموم مردم استان فارس، پایبندی به استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌هاست.

ایلامی گفت: وضعیت کنونی و کاهش آمارها می‌تواند شکننده باشد و در صورت ساده‌انگاری‌ها، با موج جدیدی از بیماری مواجه می‌شویم.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 + 19 =