سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹:۳۸
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲:۰۸

چشیدن غذاها از روی صفحه تلویزیون ممکن شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار از پایگاه اطلاع‌رسانی اینسایدر، یک محقق ژاپنی نمونه اولیه‌ یک صفحه نمایش خاص را ساخته است که امکان چشیدن غذاها در داخل تلویزیون را به مخاطب می‌دهد. این اختراع جدید Taste the TV (TTTV) نام دارد و شامل ۱۰ محفظه طعم است. این محفظه‌ها ترکیبی از طعم‌های مختلف را […]



به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار از پایگاه اطلاع‌رسانی اینسایدر، یک محقق ژاپنی نمونه اولیه‌ یک صفحه نمایش خاص را ساخته است که امکان چشیدن غذاها در داخل تلویزیون را به مخاطب می‌دهد.

این اختراع جدید Taste the TV (TTTV) نام دارد و شامل ۱۰ محفظه طعم است. این محفظه‌ها ترکیبی از طعم‌های مختلف را روی یک لایه پلاستیکی که در یک تلویزیون صفحه تخت تعبیه شده، می‌پاشند تا مزه غذایی را که نمایش داده می‌شود بازآفرینی کند.

هومی میاشیتا (Homei Miyashita)، استاد دانشگاه میجی ژاپن، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز در این باره گفت: هدف این بود که افراد بتوانند از خانه غذا خوردن در یک رستوران در آن سر دنیا را امتحان کنند. به فکر ساختن پلتفرمی هستم که بتوان در آن طعم‌های مختلف از سراسر جهان را به عنوان محتوای چشیدنی توزیع کرد. این درست مثل آن است که فیلم یا آهنگی را که دوست دارید ببینید و بشنوید. امیدوارم افراد در آینده بتوانند طعم غذای رستوران‌های محبوب خود را دانلود کنند و از آن لذت ببرند.

به گفته این محقق ژاپنی، از این دستگاه می‌توان در آموزش مجازی آشپزی استفاده کرد.

میاشیتا نمونه اولیه این نمایشگر را طی یک سال گذشته طراحی و ابداع کرده و هزینه ساخت نسخه تجاری آن را ۸۷۵ دلار برآورد می‌کند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

9 − 7 =