سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۳:۵۸
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

پهنای باند نسل پنجم اینترنت ۱۰۰ برابر نسل چهارم است

سید ستار هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار در مشهد افزود: نسل پنجم اینترنت در ادامه نسل‌های قبلی قلمداد نمی‌شود بلکه زیست بومی است که امکان رشد و خلاقیتهای جدید نوآورانه را در کشور ایجاد می‌کند.  وی ادامه داد: بهره‌برداری از نسل پنجم اینترنت در کشور متناسب با نقشه راه […]



سید ستار هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار در مشهد افزود: نسل پنجم اینترنت در ادامه نسل‌های قبلی قلمداد نمی‌شود بلکه زیست بومی است که امکان رشد و خلاقیتهای جدید نوآورانه را در کشور ایجاد می‌کند.  
وی ادامه داد: بهره‌برداری از نسل پنجم اینترنت در کشور متناسب با نقشه راه و برنامه‌ریزی های انجام شده در سالهای اخیر بوده است که  طبق پیش‌بینی ها تا چهار سال آینده در کشور فراگیر خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای نخستین‌بار در کشور اولین سایت نسل پنجم اینترنت توسط اپراتور همراه اول در اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و کارخانه نوآوری شهرداری مشهد امروز به بهره‌برداری می‌رسد و تاکنون نسل پنجم اینترنت توسط اپراتور ایرانسل در استانهای شیراز و تهران نیز افتتاح شده است.
وی افزود: افزایش پهنای باند، قابلیت اطمینان، حداقل تاخیر در ارسال و دریافت پیام و استفاده موثر از فرکانس از مزیت‌های مهم  نسل پنجم اینترنت در کشور است.
هاشمی ادامه داد: نسل پنجم اینترنت در رونق و توسعه اقتصاد دیجیتال کشور، صنایع، بنادر، حوزه پزشکی از راه دور و آموزش الکترونیک نقش موثر دارد.
وی گفت: استفاده از ظرفیت نظارت عمومی کم‌هزینه، اثربخش‌ترین نوع نظارت است که از طریق افزایش پهنای باند حاصل می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعداد مشترکان تلفن همراه شامل همراه اول، ایرانسل و رایتل در کشور را در مجموع بیش از ۱۲۷ میلیون مشترک عنوان کرد.
وی با اشاره به اقداماتی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات همزمان با شیوع کرونا در کشور  انجام شد افزود: دسترسی رایگان سامانه‌های آموزش الکترونیک برای دانشجویان و  طلاب و همچنین دسترسی رایگان به سامانه شاد از اقدامات مهم  در این زمینه به شمار می‌رود.
هاشمی ادامه داد: در این راستا برای دانشجویان و طلاب نیز بسته هدیه اینترنت به حجم  ۶۰ کیگا بایت و با مهلت استفاده ۶ ماهه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در حال حاضر  حدود ۸۰ درصد از روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل هستند و تا پایان دولت دوازدهم تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت متصل خواهند شد. 
امروز طی مراسمی حرم مطهر رضوی و همچنین کارخانه نوآوری مشهد زیرپوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت ۵G توسط  اپراتور همراه اول قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

8 + پانزده =