چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۸:۵۹
دسته بندی: هنری
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲

پناهلو: راه اندازی پلتفرم جدید در «سوره»/ خانواده برایمان اولویت دارد/انتقاد به توزیع انیمیشن «سبزیجات» وارد است

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره گفت: موضوع سلامت محتوا بخصوص در حوزه انیمیشن و کودکان اتفاق بسیار حائز اهمیت و قابل توجهی است که حتما من بعد ما سعی میکنیم که با حساسیت بالایی نسبت به آن برخورد کنیم.



«وحید پناهلو» که به تازگی به سمت مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره منصوب شده در گفت  وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فرهنگ سار گفت: بعد از حضور در دوره‌های معاونت آموزش و پژوهش حوزه هنری چند سالی در مرکز مستند سوره مسئول توزیع و پخش بودم. به مرور سیستم تامین و پخشی برای تولیدات کوتاه تصویری و مستند ایجاد شد که علاوه بر توزیع محصولات مرکز مستند سوره، عناوین تولیدی سایر ارگان‌ها و تولید‌کننده ها هم در این سیستم با تمرکز بر پلتفرم‌های دیجیتال و شبکه‌های تلویزیونی به انتشار درآمد.

وی ادامه داد: با اعتمادی که تیم جدید مدیریت حوزه هنری انقلاب اسلامی و همچنین حمایت همیشگی و دلگرم کننده‌ آقای محمد حمزه زاده در طول این سال‌ها به جوانان پرورش یافته در حوزه، از بنده دعوت شد تا با حضور در موسسه هنرهای تصویری سوره اتفاقات خوب تامین و پخش در سازمان را به شکل گسترده‌تر و جامع‌تری دنبال کنیم. خب این موسسه از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین شبکه‌های پخش نمایش خانگی بود که طی این سال‌ها عناوین مهم و قابل توجهی از تولیدات سینمای ایران را در قالب لوح‌های فشرده و پلتفرم‌های دیجیتال توزیع کرده بود.

پناهلو درباره اهداف موسسه هنرهای تصویری سوره نیز عنوان داشت: هدف این است که ان شاء الله این شبکه در تمامی‌های حوزه‌‌های هنر و فرهنگ؛ از فیلم‌ و موسیقی گرفته تا کتاب و محصولات تجسمی و نشریات… نسبت به تامین و توزیع محتوای سالم اقدام کند. قرار بر این است که این شبکه به عنوان‌ بازوی توزیع محتوای سالم علاوه بر پخش محصولات تولید شده در واحدهای حوزه هنری نسبت به انتشار محصولات سایر ارگان‌ها و تولید کننده‌ها اقدام کند.

وی افزود: برای من و تیم موسسه و همچنین مدیریت حوزه هنری کاملا روشن و صریح است که محتوایی در سبد ما برای پخش در شبکه خانگی قرار میگیرد که ضدخانواده و منافع ملی و یا ضد فرهنگ نباشد. طبعا این اطمینان را به مرور ما برای مصرف کننده ایجاد خواهیم کرد که با خیال راحت محتوایی که آرم «سوره» را دارد، در خانواده استفاده کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره توزیع انیمیشن سبزیجات با محتوای نامناسب از طریق سوره عنوان داشت: سابق تعدادی عنوان فیلم و انیمیشن در موسسه ناظر به سلیقه مدیران قبلی برای پخش در شبکه نمایش خانگی تهیه و توزیع شده است‌. عناوینی که اگر بخواهم صریح عرض کنم نسبتی با عنوان موسسه و حوزه هنری انقلاب اسلامی نداشته است. با تعریفی که ما برای ایجاد یک شبکه جامع تامین محتوا کرده ایم، قرار بر این است که محتوای سالم و درستی که از تولیدات خارجی وجود دارد طبق بررسی و نظر یک شورای محتوا انتخاب شده و نسبت به تامین‌و توزیع آن اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص پلتفرم توزیع هم باید عرض کنم که سوره یکی از سهامداران شرکت آینه سپهر تماشاست که مدتی است پلتفرم فیلمگردی را منتشر کرده است. این پلتفرم در آغاز راه خود قرار دارد و ان شاء الله برنامه‌های خوبی توسط یک تیم جوان و متعهد برای آن دیده شده که به مرور خبرهایش شنیده خواهد شد.

پناهلو تاکید کرد: ماهیت موسسه تامین و توزیع و بازاریابی برای پخش محتواست. در تامین طبعا بحث مشارکت و یا سرمایه گذاری برای تولید هم وجود دارد. با توجه به بازوهای تولیدی حوزه هنری در تمامی زمینه‌ها این برنامه وجود دارد که سوره در میان مدت با مشارکت در تولید نسبت به تامین محتوای شبکه‌ خود اقدام کند.

وی در پایان گفت: موضوع سلامت محتوا بخصوص در حوزه انیمیشن و کودکان اتفاق بسیار حائز اهمیت و قابل توجهی است که حتما من بعد ما سعی میکنیم که با حساسیت بالایی نسبت به آن برخورد کنیم. چه اینکه در وظیفه‌ی ما به عنوان یک‌ بازوی توزیعی در این فضای به شدت ناسالم محتوا از سمت بعضی از پلتفرم‌ها، تامین و انتشار محتوای پاک و درست است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × 1 =