سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸:۵۸
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱

پرداخت ۵۰ میلیارد تومان سرمایه به طرح‌های استارتاپی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش فرهنگ سار، علی وحدت روز دوشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای استارتاپ های نانویی در جمع خبرنگاران افزود: دوشنبه‌های استارتاپی به شکلی طراحی شده که شرکت‌های تازه متولد شده که محصولات یا خدمات جذابی طراحی کرده‌اند؛ اما توانایی مالی و کافی یا رشد یافتگی کافی برای گرفتن […]



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش فرهنگ سار، علی وحدت روز دوشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای استارتاپ های نانویی در جمع خبرنگاران افزود: دوشنبه‌های استارتاپی به شکلی طراحی شده که شرکت‌های تازه متولد شده که محصولات یا خدمات جذابی طراحی کرده‌اند؛ اما توانایی مالی و کافی یا رشد یافتگی کافی برای گرفتن وام ندارند، در آن شرکت کنند تا سرمایه‌گذاری جسورانه روی آنها انجام شود.

وی بیان کرد: اگر شرکت یا بخش غیردولتی ۲۰ درصد هزینه را بدهد، صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان بخش دولتی ۸۰ درصد هزینه را تقبل می‌کند.

وحدت ادامه داد: مداخله نکردن مستقیم و تزریق پول تحریک‌کننده کاری است که دولت‌ها در تمام کشورهای جهان انجام می‌ دهند. این امر رشدیافته‌ترین مدل تامین مالی برای شرکت‌های نوپاست که در کشور در حال اجرایی شدن است. 

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۰ رویداد دوشنبه‌های استارتاپی برگزار شده و ۱۲۵ استارتاپ تاکنون در آن شرکت کرده‌اند. هر رویداد روی موضوع خاصی متمرکز است و در هر رویداد ۱۰ استارتاپ فعال در آن حوزه شرکت می‌کنند و نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ سرمایه‌گذار بخش غیردولتی نیز دعوت می‌شوند. 

وحدت با بیان اینکه در ایام کرونا این امر به شکل مجازی در حال انجام است، افزود: هر استارتاپ که بتواند ۲۰ درصد سرمایه بخش غیردولتی را جذب کند، صندوق باقی سرمایه‌گذاری را نیز برای آنها تامین می‌کند. تاکنون نزدیک به ۲۵ استارتاپ به طور کامل جذب سرمایه کرده‌اند و ۵۰ میلیارد تومان نیز از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت شده است. 

وی گفت: امید است فرهنگ این نوع سرمایه‌گذاری نیز در کشور توسعه پیدا کند. عاملین مجاز برای سرمایه‌گذاری روی استارتاپ ها، صندوق‌های پژوهش و فناوری هستند و از یک ماه پیش نیز شتاب‌دهنده‌ها به این عاملین اضافه شده‌اند.

دستاوردهای استارتاپ در حوزه فناوری نانو از جمله طرح های برگزیده در سومین برنامه نانواستارتاپ دانشجویی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در قالب نمایشگاهی برای معرفی به سرمایه گذاران رونمایی شدند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار − 1 =