چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۹:۱۲
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹

پخش ویژه برنامه دهمین سالگرد تأسیس رادیو نمایش و مستند «مواضع بهشتی»

به گزارش فرهنگ سار به نقل از روابط عمومی صداوسیما، فیلم سینمایی نفوذی ساعت ۱ بامداد دوشنبه از شبکه دو پخش می‌شود. فیلم سینمایی نفوذی به کارگردانی احمد کاوری و مهدی فیوضی، ساعت ۱ بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. امیر جعفری، جمشید هاشم پور و نسرین مقانلو در فیلم سینمایی نفوذی بازی […]



به گزارش فرهنگ سار به نقل از روابط عمومی صداوسیما، فیلم سینمایی نفوذی ساعت ۱ بامداد دوشنبه از شبکه دو پخش می‌شود.

فیلم سینمایی نفوذی به کارگردانی احمد کاوری و مهدی فیوضی، ساعت ۱ بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

امیر جعفری، جمشید هاشم پور و نسرین مقانلو در فیلم سینمایی نفوذی بازی کرده اند

«پیدایش»؛ پخش ویژه برنامه دهمین سالگرد تأسیس رادیو نمایش
 برنامه پیدایش ویژه دهمین سالگرد تأسیس رادیو نمایش از فضای مجازی این شبکه رادیویی پخش می شود.
 در این برنامه با محمود زنده نام اولین مدیر این مجموعه و محسن سوهانی مدیر کنونی آن و همچنین هنرمندان رادیو نمایش درباره «پیدایش» این شبکه رادیویی گفت و گو شده است.
محمود زنده نام که اولین مدیر رادیو نمایش است درباره پیدایش این شبکه رادیویی خاطرنشان کرد آن زمان در راستای توسعه سازمان صدا و سیما تعدادی شبکه جدید تشکیل شده بود که رادیو نمایش نیز یکی از آنها بود و راه اندازی آن به دلیل پیچیدگی ساختار نمایش، تلاش مضاعفی را نیاز داشت.
وی افزود: آن سالها مدیر طرح و برنامه شبکه دو تلویزیون بودم و از من دعوت شد که مسوولیت اداره کل هنرهای نمایشی رادیو را قبول کنم . این اداره کل نمایش های مختلف رادیویی را در زمان های مختلف برای شبکه های مختلف رادیو تولید می کرد و در مقطعی سازمان به این نتیجه رسید که یک شبکه مختص نمایش های رادیویی راه اندازی شود تا اینکه پس از تلاش های بسیار در تیرماه سال ۹۰ این رادیو افتتاح شد.
زنده نام گفت: ده سال است که رادیو نمایش با وجود فراز و فرودها به حیات خود ادامه می دهد و امیدوارم با حضورپویا ، جوان گرا و تلاش دکتر سوهانی که از مدیران جوان این مجموعه هستند و همینطور صداقت و تعهدی که از آقای بخشی زاده معاون صدا سراغ دارم، رادیو نمایش قوت بیشتری بگیرد وبه امید خدا گام های بعدی این شبکه رادیویی در دهه دوم مستحکم تر و قوی تر برداشته شود.
در ادامه محسن سوهانی، مدیر کنونی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش افزود: مدتی بود که رادیو نمایش از دوران اوج آغازینش فاصله گرفته بود و به عنوان مدیر این شبکه اولین گام این بود که دلیل آن را جستجو کنم که پس از مخاطب سنجی و مرور تماس ها و پیام های مردمی متوجه شدم عمده نظرات مردم نیز همین است .
مدیر رادیو نمایش ادامه داد: رادیو نمایش ده ساله شد. اما پدیده نمایش های رادیویی و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو سن و سال قدمتی ۸۰ ساله دارد و در حال حاضر برنامه اصلی ما این است که این میراث معنوی و فرهنگی جان تازه ای بگیرد.
وی تأکید کرد: خبر خوشی که می توانم در سالگرد رادیو نمایش به هنرمندان این مجموعه بدهم آن است که به همراه معاون محترم صدا پی گیر مطالبات به حق هنرمندان این مجموعه هستم و امیدوارم بتوانیم هم دین این عزیزان را ادا بکنیم و هم اینکه رادیو نمایشی خلاق ، پویا و به روز داشته باشیم.
مستند پیدایش همزمان با ویژه برنامه رادیویی به همین نام، ساعت ۱۸ امروز در اینستاگرام رادیو نمایش منتشرمی شود. این فیلم در فضای مجازی رادیو نمایش به کارگردانی امیر شعیبی و اجرای میثم کریمی تهیه و تولید شده است.

مجموعه مستند «مواضع بهشتی» در شبکه ۴

مجموعه مستند مواضع بهشتی به مناسبت چهلمین سالگرد شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر از یکشنبه ۶ تیرماه به مدت ۴شب، از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

گروه اجتماعی این شبکه به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان در حادثه ۷ تیر۱۳۶۰، دو برنامه مصیر و مواضع بهشتی، ویژه گرامیداشت یاد وی تدارک دیده شده است.
در مجموعه مستند ۴ قسمتی مواضع بهشتی کاری از کانون اندیشه جوان با همکاری گروه اجتماعی شبکه چهار است که در آن آرا و نظریه های شهید سید محمد حسینی بهشتی بررسی خواهد شد. 
این مجموعه مستند از یکشنبه ۶ تیر تا چهارشنبه ۹ تیر هر روز ساعت ۱۹ پخش خواهد شد.
برنامه مصیر نیز به همین مناسبت با برررسی ابعاد فکری این شهید بزرگوار با حضور حجت الاسلام والمسلمین ایزدهی و اجرای  عطاءالله بیگدلی روی آنتن می رود. این برنامه امشب (یکشنبه ۶تیر) ساعت۲۱ از شبکه چهار پخش می شود.
مصیر با پخش های آیتم های تولیدی و گفتگو با مهمانان با محوریت موضوعاتی چون شیوه تبلیغ نوین، عدالت، تشکیلات و کادرسازی، مدیریت انقلابی و … تهیه و پخش می‌شود. از بخش های دیگر این برنامه می توان به معرفی کتاب های منتشر شده در خصوص شهید بهشتی اشاره کرد.

آغاز پخش قسمت‌های جدید «کلبه عمو پورنگ»

پخش قسمت‌های جدید مجموعه کلبه عمو پورنگ از روز دوشنبه ۷تیر از سر گرفته می‌شود.

در آستانه آغاز پخش قسمت‌های جدید مجموعه کلبه عمو پورنگ به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور و تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده، تیزر جدیدی از این مجموعه منتشر شد.
سپیده خداوردی، امیر غفارمنش، سارا منجزی‌پور و افشین سنگ‌چاپ جدیدترین چهره‌هایی هستند که به گروه بازیگران کلبه عمو پورنگ اضافه شده‌اند.

پخش ویژه برنامه دهمین سالگرد تأسیس رادیو نمایش و مستند «مواضع بهشتی»
این مجموعه در قالب نمایشی و برخوردار از بخش‌ها و آیتم‌های متنوع و جذابی با رگه‌های طنز است که به موضوعاتی همچون تحکیم روابط کودکان و خانواده و پرداختن به مفاهیم سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تشویق به حفظ محیط زیست و رعایت مسائل شهری و احترام به قوانین می‌پردازد.
داریوش فرضیایی، کمند امیرسلیمانی، رامین ناصرنصیر، فرهاد بشارتی، سپند امیرسلیمانی، آرش میراحمدی، آرش نوذری، امیر سهیلی، ابراهیم شفیعی، سوسن پرور و امیر محمد متقیان با هنرمندی سعید امیرسلیمانی و محمدرضا داوودنژاد بازیگران این مجموعه هستند.
اسامی عوامل این مجموعه عبارتند از تهیه‌کننده: مسلم آقاجانزاده، کارگردان: احمد درویشعلی‌پور، نویسنده: محمد درویشعلی‌پور، مجری طرح: محمدحسین خلیفه، برنامه‌ریز: مجید موثق، مدیر تصویربرداری: محمود صالحی، مدیر صدابرداری: بهروز عابدینی، تدوین: امید شهلایی، جلوه‌های ویژه تصویری: علی زارع، طراح گریم: شهرام خلج، طراح لباس: سحر گوران، طراح صحنه و دکور: ارغوان شیبانی، منشی صحنه: مریم ویس‌مرادی، دستیار اول کارگردان: محمدرضا زاهدیان، آهنگساز: مهرداد نصرتی، مدیر تولید: علی رحیم‌زاده، طراح حرکات: سروش کریمی‌نژاد، عکاس: پوریا منوچهرزاده و مدیر روابط‌عمومی: عاطفه نوذری.

«به دنیا بگویید بایستد» روی آنتن آی فیلم

امروز یکشنبه اولین قسمت از مجموعه تلویزیونی به دنیا بگویید بایستد به‌کارگردانی محمدرضا آهنج، روی آنتن کانال فارسی این شبکه می‌رود. این سریال، اولین تجربه بازیگری حامد کمیلی و امیرمحمد زند محسوب می‌شود.

داستان این سریال به‌قلم مصطفی رستگار، درباره علاء است که متهم است در زمان خدمت سربازی هم خدمت خود شهریار والا را در پادگان به قتل رسانده است.

در قسمت اول این سریال می‌بینیم که علاء به اتهام قتل دوستش شهریار در زندان به سر می‌برد. او به بازپرس پرونده از رفاقتش با شهریار می‌گوید.

حامد کمیلی، امیرمحمد زند، مریم کاویانی، محمود عزیزی، جمشید گرگین، آزیتا لاچینی، فریبا متخصص، مهسا کرامتی، فرهاد قائمیان و رضا توکلی ازجمله بازیگران این سریال‌اند که در سال ۱۳۸۵ ساخته شده است.

به دنیا بگویید بایستد هر روز ساعت ۱۷ پخش می‌شود. بازپخش آن نیز روز بعد در ساعت‌های ۱ بامداد و ۹ صبح خواهد بود.

واکنش به اقدام دولت آمریکا در توقیف وب‌سایت پرس تی وی

 ریچارد مدهرست، روزنامه‌نگار و تحلیلگر کارشناس مسائل خاورمیانه، توقیف خلاف قانون دامنه دات کام (com.) وب‌سایت پرس تی وی توسط دولت آمریکا را تلاشی برای خاموش کردن صدای مقاومت توصیف کرد.

ریچارد مدهرست، روزنامه‌نگار و مجری و تهیه کننده برنامه اعلامیه با ریچارد مدهرست شبکه پرس تی وی با انتشار توییت هایی در حساب کاربری اش نوشت: «ظاهرا برنامه من و دیگر همکارانم تهدیدی غیرمعمول و خارق العاده هستند. آمریکا سعی دارد تا صدای محور مقاومت را که بسیار موفق ظاهر شده، خاموش کند. چه چیزی به آمریکا این حق را می دهد تا تصمیم بگیرد که مردم جهان چه چیزی را می توانند، بخوانند و وب‌سایتی را در ایران، علی‌رغم همه تلاش هایی که توسط همکارانم برای این شبکه صورت گرفته، توقیف کند؟ این اتفاق، دیدگاه ما در برابر رفتار جنایتکارانه و امپریالیست آمریکا را اثبات می‌کند. این حقیقت که بایدن از قانون وضعیت اضطراری ملی برای خاموش کردن پرس تی وی و دیگر شبکه های عربی و مسلمان استفاده می کند، نشان می دهد که آن‌ها تا چه اندازه از افرادی که منتقد آمریکا هستند، واهمه دارند.»

وی ادامه داد: نقطه اشتراک وب‌سایت هایی که توسط آمریکا توقیف شدند، این است که بخشی از محور مقاومت، ضد امپریالیست و نیز حامی فلسطین هستند. این رسانه‌ها وقتی اخبار فلسطین را منعکس می کنند، حقیقت را می گویند. برای مثال، در پرس تی وی از واژه «درگیری» استفاده نمی شود، بلکه از واژه «اشغال» و «اشغالگری» توسط صهیونیست ها استفاده می شود.»

شامگاه سه شنبه، یکم تیر وزارت دادگستری آمریکا دست به توقیف دامنه دات کام وب سایت شبکه خبری انگلیسی‌زبان پرس تی وی زد. اقدامی که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض روزنامه‌نگاران، شخصیت‌ها و فعالان رسانه‌ای مواجه و محکوم شد..

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو × پنج =