پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۴:۰۱
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

پاساژگردی در روزهای کرونایی افزایش داشته است

لیدا رفعتی روز جمعه در گفت و گو با فرهنگ سار اظهار داشت: با وجود تاکید چندباره علوم پزشکی بر ضرورت پرهیز از خروج غیراضطراری از منزل و حضور نیافتن در اماکن شلوغ و پرتردد اما شاهد پدیده‌ای به نام پاساژگردی هستیم. وی اضافه کرد: حضور بیشتر خانواده ها در راسته بازارها و پاساژها برای خرید […]



لیدا رفعتی روز جمعه در گفت و گو با فرهنگ سار اظهار داشت: با وجود تاکید چندباره علوم پزشکی بر ضرورت پرهیز از خروج غیراضطراری از منزل و حضور نیافتن در اماکن شلوغ و پرتردد اما شاهد پدیده‌ای به نام پاساژگردی هستیم.

وی اضافه کرد: حضور بیشتر خانواده ها در راسته بازارها و پاساژها برای خرید مایحتاج نبوده بلکه تنها برای تفریح و وقت گذرانی در این محلها حضور یافته و نظاره گر ویترین مغازه‌ها هستند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا باید از حضور در این قبیل مکان‌ها پرهیز کرده و تنها برای خریدهای ضروری از منزل خارج شد.

رفعتی افزود: در حالی مردم پاساژگردی را به عنوان تفریح روزمره انتخاب کردند که در حدود نیمی از پاساژها فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود و از ۹۹ بازدید صورت گرفته از ۹۱ پاساژ فعال در همدان تنها  ۵۰ پاساژ معادل ۵۱ درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند.

وی با بیان اینکه ۷۴ درصد مراکز و اماکن این استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اظهار داشت: تیم های بهداشت محیط از ادارات و سازمان‌ها، پلیس + ۱۰، دفاتر پیشخوان دولت، اماکن متبرکه و مساجد،پایانه‌های مسافربری برون شهری و درون شهری، بانک‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، هتل ها و مراکز اقامتی، بیمارستان ها، داروخانه ها، مطب ها، آرامستان های شهری و روستایی، مراکز خدمات بیمه، پاساژها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بازدیدهایی انجام دادند.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده در یک هفته گذشته، ۱۰۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی و بیمارستان‌هایی که از آنها بازدید به عمل آمد رعایت شده بود همچنین وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری برون شهری و درون شهری ۷۵ درصد، اماکن متبرکه و مساجد ۸۶ درصد و ادارات و سازمان‌ها ۸۵ درصد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: وضعیت بهداشتی ۱۴۵ آرامستان در یک هفته گذشته بررسی شد و از این تعداد ۴۷ درصد پروتکل فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده بودند.

وی درباره وضعیت پروتکل ها در مطب ها و داروخانه ها نیز گفت: ۷۶ درصد مطب‌ها و ۷۲ درصد داروخانه‌ها به شیوه نامه‌های پیش‌بینی شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توجه داشتند و در یک هفته گذشته ۱۳۱ بانک مورد بازدید قرار گرفتند که ۱۰۱ شعبه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده بودند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: تیم های بهداشتی نسبت به بررسی وضعیت ۵۹۵ نانوایی از یک هزار و ۸۰۱ نانوایی موجود در همدان اقدام کرد که ۵۸ درصد این اماکن به شیوه نامه های بهداشتی توجه داشتند.

رفعتی  گفت: ۳۱ هزار و ۲۲۲ مرکز تهیه، توزیع، طبخ و فروش موادغذایی و اماکن عمومی و اداری در این استان فعالیت دارند که به منظور مقابله با ویروس کرونا و بررسی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از چهار هزار و ۷۷۸ مراکز و اماکن در یک هفته گذشته بازدید به عمل آمد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: سه هزار و ۴۴۰ واحد پروتکل‌های بهداشتی در حوزه گندزدایی و سه هزار و ۵۶۳ واحد موضوع بهداشت و حفاظت فردی را رعایت کرده بودند.

رفعتی اضافه کرد: ۶۵ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی متخلف به مرجع قضایی معرفی شدند و ۲۴ واحد نیز در این استان پلمب شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه تاکنون ۳۵۲ هزار و ۵۵۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۳۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۲۶۴ نفر رسید.

سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ۳۰ مرداد ۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × پنج =