جمعه, ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۰۵:۲۵:۳۵
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱

وزیر نیرو: طی هفت سال گذشته ۸ میلیون روستایی از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند

به گزارش فرهنگ سار ، رضا اردکانیان روز دوشنبه در آیین آبگیری سد قدرونی و افتتاح طرح های آب و برق استان کرمان افزود: از ابتدای سال جاری ۳۰۰ هزار نفر در روستاها از شبکه آب سالم بهره مند شده اند که اگر اعتبار ارزی ۷۵ میلیون دلار تامین شود، طبق روال آبرسانی به روستاهای […]



به گزارش فرهنگ سار ، رضا اردکانیان روز دوشنبه در آیین آبگیری سد قدرونی و افتتاح طرح های آب و برق استان کرمان افزود: از ابتدای سال جاری ۳۰۰ هزار نفر در روستاها از شبکه آب سالم بهره مند شده اند که اگر اعتبار ارزی ۷۵ میلیون دلار تامین شود، طبق روال آبرسانی به روستاهای کشور ادامه میباید.

وی تاکید کرد: ساز و کارها و راهکارهای مختلفی برای تامین آب شرب عملیاتی می شود تا مردم در کرمان و سایر نقاط خشک کشور دغدغه ای برای استفاده از آب سالم نداشته باشند.

وزیر نیرو ادامه داد: همچنین برای بخش صنعت و سایر مصارف نیز برنامه ها و راهبردهای مناسب و خوبی توسط دولت دیده شده است.

وی اظهار داشت: امسال در قالب پویش هر هفته الف – ب – ایران، تعداد ۲۵۰ طرح  با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه آب و برق در جای جای کشور به اتمام می رسانیم.

اردکانیان گفت: در مجموع ۲۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری طرح های افتتاح شده در صنعت برق و آب امسال است که تا پایان سال هر هفته به بهره برداری می رسند تا به عدد ۲۵۰ پروژه با ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به برسیم.

وی تصریح کرد: در پویش هر هفته الف _ ب_  ایران ۲۵۰ طرح عمده و مهم تعریف شده اما این بدان معنا نیست که فقط این ۲۵۰ طرح امسال به بهره برداری می رسد،  بلکه این پروژه ها،  مهمترین پروژه های قابل افتتاح هستند.

اردکانیان ادامه داد: در بخش برق به طور طبیعی با توجه به شبکه سراسری هر جا نیروگاه و شبکه های انتقال احداث شود همه کشور از آن بهره مند هستند اما در زمینه آب مساله کمی متفاوت است.

وزیر نیرو بیان کرد: امسال ۹ سد افتتاح  و ۹ سد را آبگیری می کنیم که یکی از آنها سد قدرونی است ضمن آنکه شبکه تصفیه خانه و انتقال این سد نیز جزو برنامه های وزارت است.

افتتاح یکصدمین طرح سایت وزارت نیرو

وی با اشاره به افتتاح طرح آبگیری  سد قدردانی راور افزود: امروز یکصدمین پروژه از ۲۰۰طرح سایت و سازی وزارت نیرو را افتتاح کردیم و ۵۰ طرح سازوکاری نیز تا پایان سال اجرا می شود.

اردکانیان بیان کرد: سد قدرونی راور  ششمین سدی است که از ابتدای امسال به مرحله بهره برداری می رسد و امیدواریم با ساخت سازه  هایی نظیر این سد برای کنترل سیلاب های فصلی و تامین آب شرب اقدام کنیم.

وی گفت: همچنین امروز ۵۰۰ میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری در بخش برق استان. کرمان نیز به بهره برداری می رسد و ۴۶ پروژه آب و برق با سرمایه گذاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان در این استان در دست اجرا است.

وزیر نیرو تاکید کرد:  وظیفه ما نه تنها انجام طرح های این دوره است بلکه در جلسه ۲ هفته قبل  هیات وزیران با مقام معظم رهبری، موظف هستیم کارهای بزرگی را همان طور که دولت های قبل آغاز کردند و ما تکمیل و به بهره داری رساندیم را برای دولت های بعدی ریل گذاری کنیم و در این راستا ما هم به دنبال ریل گذاری مناسبی در تکمیل پروژه ها هستیم.

هفت طرح بزرگ در حوزه آب و برق از جمبه سد قدرونی با اعتبار ۴۳۴میلیارد تومان امروز (دوشنبه) با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در استان کرمان افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان از برنامه های دیگر امروز وزیر نیرو در سفر به استان کرمان است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

10 − 9 =