چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۱:۲۳
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹

وزیر فرهنگ: صدای این تجربه نو باشیم

به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار، سیدعباس صالحی در توئیتی نوشت: نمایشگاه کتاب مجازی تهران با حضور بیش از ۱۷۰۰ ناشر و بیش از یکصد هزار کتاب از فردا آغاز به کار می‌کند. ‏پس از طرح‌های فصلی بهارانه، تابستانه و پاییزه با فروش حدود ۵۰ میلیارد تومان در سال جاری، امیدواریم فرصت جدیدی برای صنعت […]



به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار، سیدعباس صالحی در توئیتی نوشت: نمایشگاه کتاب مجازی تهران با حضور بیش از ۱۷۰۰ ناشر و بیش از یکصد هزار کتاب از فردا آغاز به کار می‌کند.

‏پس از طرح‌های فصلی بهارانه، تابستانه و پاییزه با فروش حدود ۵۰ میلیارد تومان در سال جاری، امیدواریم فرصت جدیدی برای صنعت نشر ایجاد کند.
‏صدای این تجربه نو باشیم.

صبح امروز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه مجازی کتاب تهران به همراه جمعی از مدیران، از فرایند اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به مخاطبان این رویداد قرار گرفت و با شیوه فعالیت اپراتورهای فعال در این بخش، از نزدیک آشنا شد.

در ادامه این بازدید، سایت نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران رونمایی شد و جزئیات ثبت‌نام‌ها، تخصیص یارانه به دانشجویان، طلاب، اعضای هیات‌های علمی، فرایندهای جستجو عناوین و خرید کتاب در این سامانه، توسط ایوب دهقانکار، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران تشریح شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افتتاح سایت در سامانه نمایشگاه نام‌نویسی کرد.

نمایشگاه مجازی کتاب تهران از فردا چهارشنبه یکم بهمن ماه به آدرس https://tehranbookfair.ir/ آماده ارایه خدمات به مخاطبان خواهد بود.

به گزارش فرهنگ سار، پس از لغو نمایشگاه کتاب تهران در فروردین، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود و با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه‌های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانفکورت که مجازی برگزار شد، تصمیم بر برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی گرفت و محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به ریاست ایوب دهقانکار را مسئول برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب معرفی کرد.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران،هزار و ۷۳۲ ناشر داخلی ثبت‌نام کردند و بالغ بر ۱۰۰ هزار عنوان کتاب آماده عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران قرار دارد. ۱۸۰ ناشر خارجی با ۲۰ هزار عنوان کتاب، ۱۴۲ نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور دارند و ۱۴۵ نشست رونمایی کتاب، ۲۰ نشست بین‌المللی و ۲۵ نشست داخلی با حضور ۱۸۰ سخنران داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

بیش از ۸۰ هزار دانشجو و طلبه و ۳۰ هزار هیئت علمی و اهالی قلم از تسهیلات نمایشگاه کتاب برخوردار خواهند شد و هزینه ارسال کتاب‌ها نیز از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده است.

نمایشگاه مجازی کتاب تهران، یکم تا ششم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × چهار =