دوشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۱:۴۰
دسته بندی: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

وخامت اوضاع منابع آبی به علت فقدان درک از ماهیت پیچیده حکمرانی آب

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی فرهنگ سار، “قاسم تقی زاده خامسی” در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این نبود درک، سبب شده با ساده انگاری مساله آب در ایران، هر روز پوپولیسم برای دست‌آویز کردن آن در جهت بهره‌برداری اغراض سیاسی و اقتصادی فعالتر شود. وی ادامه داد: این درحالی است که جهان با رویکردهای “سیستم های […]



به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی فرهنگ سار، “قاسم تقی زاده خامسی” در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این نبود درک، سبب شده با ساده انگاری مساله آب در ایران، هر روز پوپولیسم برای دست‌آویز کردن آن در جهت بهره‌برداری اغراض سیاسی و اقتصادی فعالتر شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که جهان با رویکردهای “سیستم های پیچیده انطباقی ” از تقلیل گرایی موضوع کمبود آب که می تواند حیات تمدن های بشری را تحت تاثیر قرار دهد به شدت دوری می کند.

معاون وزیر نیرو نوشت: اگر همه راه‌های درست را هم برای مدیریت منابع آب کشور در پیش بگیریم، اینکه ما در اقلیم خشک قرار گرفته ایم و منابع آبی کافی نیست حقیقت گریزناپذیر است.

تقی زاده خامسی افزود: در دورانی سخت از در افتادن با پیچیدگی های پرخطر، اقتصاد سیاسی، ضرورت های تغییر الگوی توسعه، در گیر شدن با ذینفعان ریز و درشت و همه الزام های ناشی از اصلاح در سیستم های پیچیده را پیش رو خواهیم داشت که تلخی های خود را دارد.

وی نوشت: پوپولیسم در قالب یک واقعیت، ده‌ها دوروغ را در جهت فریب جامعه و هدایت به سمت و سوی خواسته های نامشروع خود استفاده می کند به خصوص در روزهای اخیر که شاهد فرصت طلبی های جاه طلبانه افرادی هستیم که اتفاقا باعث و بانی شرایط موجود هستند.

معاون وزیر نیرو افزود: تلاش می شود در روزهای آینده واقعیات منابع آبی کشور مطرح شود تا گامی باشد برای آگاهی عمومی و دوری از پوپولیسم آبی باشد.

منبع:ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

14 + هشت =