دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۳:۴۲:۱۱
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

واگذاری‌ها باید موجب افزایش بهره‌وری شود

امام جمعه اراک گفت: واگذاری‌ واحدهای صنعتی به بخش خصوصی باید آبادانی، تولید، توسعه، نوسازی، بازآفرینی و افزایش بهره‌وری را به دنبال داشته باشد.



به گزارش فرهنگ سار از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بیت‌المقدس اراک اظهار کرد: واگذاری واحدهای صنعتی به بخش خصوصی باید آبادانی، تولید، توسعه، نوسازی، بازآفرینی و افزایش بهره‌وری را به دنبال داشته باشد، عدم دقت در واگذاری‌ها می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: صنایع و شرکت‌ها سرمایه‌های کشور هستند و در صورت خیانت افراد به این سرمایه‌های ملی، دستگاه قضایی باید با قدرت با متخلفان برخورد کند و اجازه ندهد بیت‌المال قربانی امیال عده‌ای از خدا بی‌خبر شود.

امام جمعه اراک افزود: امروز صنایع استان نیازمند حمایت جدی هستند، در سال جهش تولید هرگونه کوتاهی در این زمینه خیانت به کشور است.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: امروز کشور به دلیل تحریم‌ها و عدم فروش نفت از نظر اقتصادی با مشکل مواجه شده است، اگر در دولت‌های گذشته درآمد نفتی کشور به بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار می‌رسید اکنون فروش نفت با تنگنای شدید روبروست و باید برای جبران این خسارت به داخل توجه کرد.

وی گفت: مردم باید در جریان مشکلات اقتصادی کشور قرار گیرند و دولت را برای حل این مشکلات با صرفه‌جویی، قناعت و مشارکت در فرآیند تولید یاری دهند، دولت نیز باید به درستی به وظایف خود عمل کند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در تمام بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدمات خود را سهیم بدانند، ادامه داد: در سایه تولید با کیفیت، کار و تلاش شبانه روزی است که می‌توان توطئه‌های اقتصادی دشمن را خنثی کرد و به موفقیت و پیشرفت دست یافت.

دری نجف آبادی بروزرسانی تجهیزات و عوامل تولید، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از فناوری‌های روز دنیا در راستای بهترین تولیدات را خواستار شد و تاکید کرد:  استان مرکزی به عنوان قطب صنعت کشور باید در لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید پرچمدار باشد.

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به وضعیت وحشتناک کرونا بیان کرد: همه باید در مقابله همه جانبه با بحران کرونا و رسیدن به شرایط مطلوب خود را مسئول بدانند.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های هدفمند و جلب هر چه بیشتر مشارکت‌های مردمی می‌توان این بیماری را شکست داد، تصریح کرد: در صورت توام‌ شرایط قرمز کرونایی در استان مرکزی و شهر اراک، شاهد تعطیلی نماز جمعه خواهیم بود تا سلامت مردم حفظ شود.

انتهای پیام/خ


منبع: فارس

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 − سه =