سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹:۴۱
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در پارک فناوری پردیس انجام شد

به گزارش فرهنگ سار، مهدی صفاری نیا روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از سه برنامه راهبردی پارک در حوزه پژوهش و ترویج که به صورت مجازی در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، افزود: در پارک فناوری پردیس تلاش بر این است که سهم شرکت ها در حل مسائل کشور بالاتر برود. وی تاکید کرد: مجموع فروش […]



به گزارش فرهنگ سار، مهدی صفاری نیا روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از سه برنامه راهبردی پارک در حوزه پژوهش و ترویج که به صورت مجازی در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، افزود: در پارک فناوری پردیس تلاش بر این است که سهم شرکت ها در حل مسائل کشور بالاتر برود.

وی تاکید کرد: مجموع فروش شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس در سال گذشته برابر با ۱۱ هزارمیلیارد تومان بود. این میزان فروش شرکت ها بر اساس آمار فروش شرکت های دانش بنیان پارک های علم و فناوری تحت پوشش وزارت علوم، ۸۰ درصد بالاتر از میزان فروش آنها بوده است.

صفاری نیا بیان کرد: همچنین ۵۰ درصد از صادرات کل از پارک های کشور به پارک فناوری پردیس اختصاص یافته است.

هزینه کرد ۴ درصد از فروش شرکت های پارک در تحقیق و توسعه 

رییس پارک فناوری پردیس ادامه داد: ۴ درصد از فروش شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس در تحقیق و توسعه هزینه می شود؛ در صورتی که در کل کشور برابر با یک درصد است. هزینه کرد پارک در این خصوص میزان خوبی است، اما باید بیشتر شود.

وی گفت: در واقع هدف ما این است که سهم هزینه کرد تحقیق و توسعه باید به ۱۰ درصد برسد و این امر نیازمند فراهم شدن زیرساخت ها است.

صفاری نیا با بیان اینکه تقریبا زیرساخت ها و زمینه سازی برای شرکت های دانش بنیان فراهم شده است، گفت: این زیرساخت و زمینه سازی در حدی است که بتوان حل مسائل را به واسطه تحقیقات و مسئله محور پیش برد.

وی درباره ارائه ضمانت نامه به شرکت های عضو پارک فناوری پردیس،نیز اظهار داشت: یکی از خدماتی که پارک فناوری پردیس به واسطه صندوق توسعه فناوری های نوین به شرکت ها ارائه کرده، ضمانت نامه برابر با ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رییس پارک فناوری پردیس گفت: البته این میزان ضمانت نامه باید بیشتر شود تا سهم شرکت ها از بازار اقتصاد دانش بنیان افزایش یابد. 

وی درخصوص فاز سوم پارک فناوری پردیس نیز خاطرنشان کرد: فاز سه پارک فناوری پردیس به لحاظ جذب مشتریان تقریبا رو به اتمام است و امید است تا پایان سال آینده، تعداد شرکت های پارک که خدمات مستقیم می گیرند به ۶۰۰ شرکت برسد.

صفاری نیاز گفت: سعی کردیم در ایجاد امکان زیرساخت تحقیقاتی تا بازار برای شرکت های دانش بنیان گام برداشته شود.

استفاده اندک پارک فناوری پردیس از خدمات صندوق نوآوری 

وی با انتقاد از اینکه پارک فناوری پردیس تاکنون نتوانسته از خدمات صندوق نوآوری استفاده کند، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ شرکت تایید صلایت شده از سوی معاونت علمی و فناوری راست جمهوری در پارک مستقر هستند. صندوق نوآوری و شکوفایی می توانست امکانات بیشتری در اختیار پارک فناوری پردیس قرار دهد و امکاناتی که تاکنون در اختیار شرکت های پارک گذاشته به اندازه ای که باید، نبوده است.

رییس پارک فناوری پردیس گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک بیش از ۴هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و امسال نیز بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید اتفاق افتاده است. با این حال استفاده از خدمات صندوق نوآوری خیلی کم بوده و اگر در ارایه برخی خدمات تسهیل صورت گیرد، می‌توان از خدمات این صندوق بیشتر استفاده کرد.

صفاری نیا یادآور شد: در حال حاضر موضوع در حال پیگیری است و مواردی نیز برای پیشنهاد به صندوق نوآوری از سوی پارک آماده شده است.

سه برنامه راهبردی پارک در حوزه پژوهش و ترویج، شامل آغاز به کار دبیرخانه و فراخوان جشنواره پژوهش های کاربردی و مسئله محور ریتکس، رونمایی از کتاب “از دانش به ثروت(۴)” و راه اندازی شبکه خدمات آزمایشگاهی ناحیه نوآوری پردیس است که در پارک فناوری پردیس رونمایی شد. 

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × 4 =