سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹:۴۵
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

نیازمند عالمان به احوال زمانه‌ برای تالیف کتب درسی هستیم

به گزارش سه شنبه وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی با اشاره به نقدهای اخیر به برخی از تغییرات کتاب‌های درسی، تأکید کرد: برای انجام  تغییرات در کتاب های درسی و انجام کارهای بزرگ در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به انسان‌های اندیشمند و عالم مسلط به احوال زمانه خود نیاز داریم و این سازمان […]



به گزارش سه شنبه وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی با اشاره به نقدهای اخیر به برخی از تغییرات کتاب‌های درسی، تأکید کرد: برای انجام  تغییرات در کتاب های درسی و انجام کارهای بزرگ در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به انسان‌های اندیشمند و عالم مسلط به احوال زمانه خود نیاز داریم و این سازمان باید با تمرکز بر این هدف به دنبال جذب چنین افرادی باشد.

او  افزود: هر تغییری در کتاب‌های درسی باید قاعده‌مند و دارای تائید باشد.‌ در دو سال اخیرتغییراتی در کتاب های درسی داده شده که انتشار عمومی هر تغییر آن موجب واکنش منفی  جامعه شده است، نباید نگاه‌های سطحی در تالیف کتاب های درسی باعث ایجاد واکنش‌های منفی  به کل آموزش و پرورش شود و افرادی که در این دفتر کار می‌کنند باید به مسئولیت کار خود در مقابل جامعه واقف، متعهد و پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر اینکه نام سازمان پژوهش به‌عنوان مرجع مهمی در کشور باید بتواند اعتماد عمومی را برانگیزد، گفت: معتقدم برای ارتقای کیفیت عملکرد سازمان پژوهش، لازم است این سازمان در تعامل مستمر با عوامل اجرایی در مدارس بوده و بازخورد معلمان و دانش آموزان را در هر درس از کتاب‌های درسی دریافت کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش درخصوص سرعت تغییر در کتاب‌های درسی نیز اظهار داشت: با توجه به آموزش در زیست‌بوم جدید، باید بتوانیم کتاب‌ها را به‌ روزرسانی کرده و محتوای آموزشی الکترونیک تولید کنیم تا از بستر مجازی عقب نمانیم. برای دست‌یابی به این هدف باید نیروی انسانی تازه‌نفس و کارآمد در سازمان حضورداشته باشد تا تغییرات حتی در یک کتاب درسی و یا یک‌پایه به‌خوبی و نحو مطلوب انجام بگیرید.

حاجی میرزایی سازمان مزبور را مامور کرد که تمامی تغییرات دو سال اخیر را بررسی و بر مبنای شیوه نامه تغییر کتاب های درسی اصلاحات لازم را اعمال کند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهارده + دو =